Sökning: "Parviainen Parviainen"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Parviainen Parviainen.

  1. 1. THE PARTNERSHIP AGREEMENTBETWEEN THE UNITEDKINGDOM AND RWANDA INTHE CONTEXT OFPOSTCOLONIALISM ANDEXTERNALIZATION : Critical discourse analysis of GOV.UK documents about thepartnership agreement between the UK and Rwanda

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Parviainen Parviainen; [2023]
    Nyckelord :Rwanda; United Kingdom; Refugee externalization; Migration and Economic Development Partnership; Refugee policy;

    Sammanfattning : Externalization agreements have become more common in Europe after 2015, and one of the mostrecent ones is the Migration and Economic Development Partnership agreement between the UnitedKingdom (UK) and Rwanda. According to that agreement people who are seeking safety from theUK are going to be transferred to Rwanda where their asylum claim is assessed and if they are grantedrefugee status they are going to be settled in Rwanda. LÄS MER

  2. 2. AI Chatbots and Customer Loyalty among Gen Z

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jacob Björkman; Maja Jansson; [2023]
    Nyckelord :AI Chatbot; Customer loyalty; Gen Z Attribute;

    Sammanfattning : The digitalization of society is a major trend that is currently transforming the businesslandscape (Parviainen et al., 2017, p. 63). Within this digital era, the AI chatbot hasemerged (Hsu & Lin, 2023, p. LÄS MER

  3. 3. Environmental Storytelling som ett ledande narrativ : Above the Clouds

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Daniel Parviainen; David Svensk; [2021]
    Nyckelord :Environmental Storytelling; Rhizomatics; Narrative; Game environment; Digital game; Environmental Storytelling; Rhizomatik; Narrativ; Spelmiljö; Digitalt spel;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte har varit att bidra till ökad förståelse för hur konceptet“Environmental Storytelling” kan verka som ett ledande narrativ i en digital gestaltning, iform av ett datorspel, där användaren förs framåt i berättelsen med fokus på EnvironmentalStorytelling, det vill säga spelets miljö. I denna artikel analyseras kortfattat vad narrativ inomdigitala spel innebär för att sedan gå vidare med att undersöka vad EnvironmentalStorytelling fyller för roll inom digitala spel. LÄS MER

  4. 4. ATT BÄRA FATTIGHJON ÖVER SOCKENGRÄNSEN : - En diskursanalytisk studie av mediefenomenet “social dumpning”

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Josefine Parviainen; Amelia Wilting; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Psst, Wish Me Luck : Speculating Whispering as an Interaction Modethrough Design Fiction

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emmi Parviainen; [2019]
    Nyckelord :whispering; speculative design; voice interaction; design ction; research through design; voice assistants; implicit interaction;

    Sammanfattning : The voice technology today is limited to explicit interaction and does not take advantage of the connotation of voice modalities. Research has shown that it is possible to sense emotions and feelings as well as the context of information based on the tone of voice. LÄS MER