Sökning: "ROAS"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet ROAS.

  1. 1. Utvärdering av ekonomisk lönsamhet idigital marknadsföring : En undersökning av företags nuvarande metodik ochförbättringspotential

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Mohammad Almasri; Kevin Hewer; Albin Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Profitability; AI Artificial intelligence ; KPI Key performance Indicator ; ROAS Return on Ad Spend ; Digital marknadsföring; Lönsamhet; AI Artificial intelligence ; KPI Key performance Indicator ; ROAS Return on Ad Spend ;

    Sammanfattning : AbstraktSyfte: Syftet med studien var att analysera hur företag kan förbättra förståelsen för denekonomiska lönsamheten i sina marknadsföringsaktiviteter, detta genom att undersöka hurföretag idag arbetar med att följa upp den lönsamheten av digital marknadsföring samtvilken förbättringspotential företag upplever att det finns kring sätten de arbetar på. Metod: En kvalitativ metod har genomförts i denna studie där fyra intervjuer hargenomförts med tre respondenter som arbetar med att utvärdera lönsamhet av digitalmarknadsföring. LÄS MER

  2. 2. looking down the hallway : smart craft enabling interacting and engaging furniture for corridors and hallways

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Inredningsarkitektur & Möbeldesign

    Författare :kristoffer knudsen; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Projektet utspelar sig i två huvudsakliga rumskategorier, hallar och korridorer. En gemensam slutsats om de båda rummen är att de är byggda för att lämnas. De kan såklart innehålla rent praktiska egenskaper eller vara nödvändiga i infrastrukturen bakom större kompositioner. LÄS MER

  3. 3. Bada i språket : En enkätstudie om hur lärare och speciallärare arbetar för att undvika att elever i förskoleklass  utvecklar läs- och skrivsvårigheter

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Maria Lehman; [2021]
    Nyckelord :enkätstudie; fonologisk medvetenhet; förskoleklass; läs- och skrivutveckling; tidiga insatser;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att med hjälp av en enkät med både kvalitativt och kvantitativt inslag synliggöra förskoleklasslärares och speciallärares arbete med att undvika att elever i förskoleklass utvecklar läs- och skrivsvårigheter. Utgångspunkten har varit frågeställningar om hur elever i riskzon kan uppmärksamas redan i förskoleklass samt vilken roll specialläraren har för att stödja arbetet med detta. LÄS MER

  4. 4. El efecto de incertidumbre en ”Olingiris”, ”La culpa es de los tlaxcaltecas” y ”El árbol”: Un estudio comparativo de tres relatos breves hispanoamericanos

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Brigitta Kontros; [2019-02-11]
    Nyckelord :spanska; Samanta Schweblin; María Luisa Bombal; Elena Garro; Fantastic literature; Theory of reception; Latin America;

    Sammanfattning : The objective of this paper is to analyze why and how some texts leave us with a feeling of uncertainty, here called "the effect of uncertainty". The analysis is based on a comparison of "Olingiris" by Samanta Schweblin. "La culpa es de los tlaxcaltecas" by Elena Garro and finally "El árbol" by María Luisa Bombal. LÄS MER

  5. 5. “Ingen Reklam Tack” Ett experiment kring relevansen i datadriven marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Andreas Enderborg; William Friman; [2019]
    Nyckelord :Experiment; Sociala medier; ROI; ROAS; The Purchasing Funnel;

    Sammanfattning : The study investigates whether it is possible to drive sales-oriented marketing for B2C companies in social media through data-driven marketing, and thus increasing the relevance of the ads. The study has had an experimental approach where hypotheses are tested from a company towards a target group of just over 480 000 people in the Småland region. LÄS MER