Sökning: "Sebastian Berglin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sebastian Berglin.

  1. 1. MAINTAINING MAINTENANCE : The Importance of Evaluation and Upkeep in Maintenance Management Models

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Sebastian Berglin; Albin Wennberg; [2022]
    Nyckelord :Pm3; Maintenance Management Models; Agile Methodology; IT Governance; IT Management; Informational Silos; Conway’s Law;

    Sammanfattning : This thesis explores the consequences of neglect and lack of proper support and implementation in maintenance management models, specifically an old implementation of the Pm3 model. The area of study is not widely explored, with studies and evaluation of the specific model we have looked at being almost non-existent. LÄS MER

  2. 2. Unga kvinnor om IT-sektorn : En kvalitativ utvärdering av rekryteringsprocesser

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Eda Cakici; Sebastian Berglin; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper explores and evaluates methods used by several larger Swedish companies working in the IT sector to ensure a greater equality between the sexes, mainly by employing more women. Today the IT field is widely known to be a sector dominated by men, and we were interested in how companies employ and evaluate their methods to reach a more equal workplace. LÄS MER

  3. 3. Sinnenas betydelse för ett varumärke : En fallstudie av Yasuragi Hasseludden

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Nathalie Berglin; Sebastian Lagberg; Jonas Tunås; [2009]
    Nyckelord :sinnesmarknadsföring; varumärke; marknadsföring; sensorer; sensationer; sinnesuttryck; emotionellt;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur kan en tillämpning av de fem sinnena skapa en djupare emotionell känsla för varumärket Yasuragi? Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för sinnesmarknadsföring genom att • Tolka sinnessenationers betydelse i tjänstelandskapet • Analysera hur sensoriella strategier kan stärka varumärkesidentiteten • Diskutera sinnenas inverkan för upplevelsen av ett varumärke Metod: I denna uppsats har vi gjort en kvalitativ fallstudieundersökning för att få en djupare förståelse för ämnet sinnesmarknadsföring som tillämpats på spaverksamheten Yasuragi Hasseludden. Studien bygger på en abduktiv ansats där teorin varit utgångspunkten och där det sedan skett en alternering mellan teori och empiri. LÄS MER