Sökning: "Stockholmsmässan"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet Stockholmsmässan.
11. Utveckling av Mätmetoder för Färdmotstånd
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : The student project Elba at KTH started in 2011 and is a project where a battery driven prototype car is developed. The vehicle competes in Eco Shell Marathon in Rotterdam, Holland. In this competition the vehicle that travels a certain distance including several starts and stops with the lowest energy consumption wins. LÄS MER
12. Utveckling av en applikation för logistik : En fallstudie i Stockholmsmässans logistiksystem CIS Expo
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Denna rapport beskriver hur jag gick till väga för att utveckla en applikation till mobiler och surfplattor för att hantera logistikärenden på Stockholmsmässan. Utifrån att studerat dokumentation, observerat Stockholmsmässans arbetare på plats och intervjuat dem tog jag sedan fram en kravspecifikation på både de funktionella och icke-funktionella kraven. LÄS MER
13. Koncept - detalj - byggnad
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : Concept - detail - building Stockholm International Fairs, new main entrance I studied at the KTH School of Architecture from 1995 to 2000. After completing my studies I wanted to work in an office that had a structural way of thinking and that knew the building process; I therefore chose to work for Rosenberg Architects. LÄS MER
14. Mötesanläggningarnas framgångsfaktorer : En fallstudie av Stockholmsmässan och Stockholm Waterfront Congress Centre
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : The aim of this essay is to examine how important marketing and networking is for the meeting industry in Stockholm. The meeting industry is one of the most profitable areas of the tourism industry today and a major contributor to economic growth in Sweden. LÄS MER
15. Marknadsstrategier på den reformerade skolmarknaden : En undersökning om gymnasieskolors marknadsföringsmetoder
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I början av 1990-talet så genomförde den borgerliga regeringen friskolereformen vilket in-nebar att det statliga monopolet upplöstes och att fristående skolor kunde konkurrera på samma villkor som kommunala skolor. Detta medförde att det ekonomiska ansvaret för gymnasieskolan övertogs av respektive kommun och att skolpengen infördes. LÄS MER