Sökning: "Virtual reality VR"

Visar resultat 21 - 25 av 488 uppsatser innehållade orden Virtual reality VR.

  1. 21. Digitala verktyg för en säkrare byggbransch : En studie om användningen av AR och VR som verktyg för att öka säkerheten i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Alvin Kaspo; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis explores the implementation of Augmented Reality (AR) and Virtual Reality(VR) technologies as tools to enhance safety in the construction industry. The aim of thisresearch is to investigate the potential benefits, challenges, and opportunities associatedwith the use of AR and VR in improving the work environment for construction workers. LÄS MER

  2. 22. Math Visualizations in VR

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Abraham Al-bashki; Ahmed Oogle; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Visualization of linear algebra with virtual reality (VR) can be helpful for math teachers. A study has shown more engagement, focus, and active learning through immersion and interactivity, supplementing opportunities for visualizing abstract concepts. LÄS MER

  3. 23. A VR carbon emissions calculator game to encourage sustainable lifestyle

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Hongyi Luo; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study is to introduce the design and implementation process of a Virtual Reality (VR) carbon emissions calculator game, with the goal of educating and encouraging participation in carbon offsetting activities. The objective of the game is to increase users' awareness of carbon footprints and environmental protection, and motivate them to adopt sustainable behaviors. LÄS MER

  4. 24. Optimizing Realistic 3D Facial Models for VR Avatars through Mesh Simplification

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Beiqian Liu; [2023]
    Nyckelord :Mesh Simplification; Virtual Reality; Realistic Avatars; 3D Face Reconstruction;

    Sammanfattning : The use of realistic 3D avatars in Virtual Reality (VR) has gained significant traction in applications such as telecommunication and gaming, offering immersive experiences and face-to-face interactions. However, standalone VR devices often face limitations in computational resources and real-time rendering requirements, necessitating the optimization of 3D models through mesh simplification to enhance performance and ensure a smooth user experience. LÄS MER

  5. 25. Effektivisering av produktionsflöden inom livsmedelsbranschen : En studie om utmaningar & möjligheter med digital tvilling

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Erik Larsson; Anna Ringdahl; [2023]
    Nyckelord :Digital twin; Streamlining of production flows; RFID; VR; Bottleneck; Digital tvilling; Effektivisering av produktionsflöden; RFID; VR; Flaskhals;

    Sammanfattning : En ökad effektivitet i de interna flödena är en viktig faktor för att bibehålla konkurrenskraft inom livsmedelsindustrin. Ny teknik som digitala tvillingar kan därför vara en möjlighet till att identifiera och åtgärda begränsande faktorer i produktflödet. LÄS MER