Sökning: "YouTube Comments"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden YouTube Comments.

  1. 1. Parasociala relationer och k-pop : En innehållsanalys av parasociala relationer i kommentarerna på kvinnliga respektive manliga k-popgruppers YouTube vloggar ur ett feministiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emil Høgsnes; Alexandra Popova; [2024]
    Nyckelord :Parasocial relationship; k-pop; sociala medier; kommentarsfält; könsskillnader;

    Sammanfattning : This essay examines the presence of parasocial relationships in the comments of one k-pop girl group’s and one k-pop boy group’s vlog series on YouTube with the intent to compare and examine if the way parasocial relationships are expressed differentiates if the artist in question is a man or a woman. By the study of the two comment sections this essay intends to contribute with insights about the phenomenon of parasocial relationships from a feminist perspective. LÄS MER

  2. 2. Just Because You Can Say It, Doesn’t Mean You Should Say It : A Discourse Analysis About the Legitimation in Arguments on Controversy Over the Usage of a Chinese Word That Sounds Like the N-Word

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Lu Wendy; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine the arguments in news video clips and comments on social media on whether it was right or wrong of the professor who used a Chinese filler word that sounded like the N-word. I examined the legitimation strategies of the arguments reflected in the social media report and comments on the controversy. LÄS MER

  3. 3. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabella Sigurdson; Julia Högne; [2023]
    Nyckelord :timeless fashion; social media; trends; fashion; consumption; longevity.; tidlöst mode; sociala medier; trender; mode; konsumtion; långvarighet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER

  4. 4. Shia-islams framställning : En innehållsanalys av de sunnitiska YouTubers Mohammed Hijab och Imran Ibn Mansurs framställning av shiitisk islam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Nadia Ali; [2023]
    Nyckelord :social media; mediatization; influencer; Shia Islam; Sunni Islam; Salafi movement; Othering;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how two Sunni Muslim social media influencers depict and represent Shia Islam through their YouTube videos. To aid the research two questions were formulated:  1. How are Shia Islam and Shia Muslims represented by Imran Ibn Mansur and Mohammed Hijab? 2. LÄS MER

  5. 5. Analyzing Toxicity in YouTube Comments with the Help of Machine Learning

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sasan Dehkhoda; Jasmyn Ali Gunica; [2023]
    Nyckelord :Toxic comments; YouTube; Machine Learning; Natural Language Processing;

    Sammanfattning : Toxic comments are overall likely to make someone feel uncomfortable and leave a discussion and are therefore potentially problematic. Toxic comments occur online on various social media, and depending on the site, get detected manually or via machine learning algorithms (or both), and removed depending on the severity and other factors. LÄS MER