Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Innanför akutmottagningens dörrar : En kvalitativ studie om vad som får sjuksköterskor att fortsätta arbeta under covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emilia Fridholm; Rebecka Svensson; [2021]
    Nyckelord :Community; occupational group culture; identity; motivation; driving forces; crisis situation; confirmation; Gemenskap; yrkesgruppskultur; identitet; motivation; drivkraft; krissituation; bekräftelse;

    Sammanfattning : Fallstudien undersöker vad som får sjuksköterskor på akutmottagningen i Kalmar att fortsätta arbeta under den rådande covid-19 pandemin. Studien utgår från en induktiv ansats för att skapa en förståelse för det som undersökts. För att samla in empirisk data som grund för studien har fem kvalitativa intervjuer genomförts och tolkats. LÄS MER

  2. 2. Vad föranleder och utgör revisorns värde? : Svenska små och medelstora företags upplevelser, förväntningar och syn på revisorn och dennes värde

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ola Olsson; Linnea Månsson; [2021]
    Nyckelord :The value of the auditor; client perceived value; core value; added-value; auditor; auditor-client relationship; expectation gap; client quality; Värdet av revisorn; samlat värde; kärnvärde; mervärde; revisor; relation mellan revisor och klient; förväntansgap; klientkvalitet;

    Sammanfattning : Prior research has shown that there are many factors affecting the client's perception of the auditor’s value. Furthermore, research has shown that the auditor can add multifaceted value to the client, often divided into core value and added-value. LÄS MER

  3. 3. Kundvärde ur ett helhetsperspektiv vid en kundanpassad produkt : En explorativ fallstudie av kundvärde och värdeskapande ur ett helhetsperspektiv vid kundanpassade produkter.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ebba Nelzén; Matilda Kågebrand Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Customer value; customized products; value creation; holistic perspective; performance measurement; 3D Printing; Kundvärde; kundanpassade produkter; värdeskapande; helhetsperspektiv; prestationsmätning; 3D Printing;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande och att skapa värde har länge varit omtalade fenomen inom företagsekonomisk litteratur. Betydelsen och innebörden av begreppet värdeskapande har dock skiftat från att handla om intern eliminering av icke-värdeskapande aktiviteter till att handla om att skapa värde för kund. LÄS MER

  4. 4. Extensions of Earned Value Management : A Systematic Review

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Oliver F. Savklint; André Danielsson; [2021]
    Nyckelord :Earned Value Management; Project Management; Systematic Literature Review; Project Control; Project Attributes; Projektledning; Projektstyrning; Systematisk litteraturstudie; Projekt attribut; Projekt typer;

    Sammanfattning : Earned Value Management is a project methodology that has powerful features, still, it is underutilized in practice. This paper presents a systematic literature review examining the extensions made by researchers to the Earned Value methodology and further compares this to the project environments where the extensions have been utilized in. LÄS MER

  5. 5. Prestationsmätning i prenumerationsföretag: : Hur prenumerationsföretag använder prestationsmätning ochpå vilket sätt det bidrar till att förlänga kundernas varaktighet.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Anna Asplund; Martin Fröström; [2020]
    Nyckelord :Subscription model; subscription-based businesses; performance measurement; performance measurement systems; customer value.; Prenumerationsmodell; prenumerationsföretag; prestationsmätning; prestationsmätningssystem; kundvärde.;

    Sammanfattning : Prenumerationsmodellen är inget nytt fenomen, men har på senare tid spridit sig till nya branscher. Modellen har populariserats till följd av bland annat digitaliseringen, den ökade konkurrensen och nya framväxande kundvärden. LÄS MER