Sökning: "bildanalys socialt arbete"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden bildanalys socialt arbete.

  1. 1. Turism, marknadsföring och hållbar utveckling : En kvalitativ studie om hållbart utvecklings- och marknadsföringsarbete i Visby

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Akvile Paulaityté; Madeleine Ohlson; [2017]
    Nyckelord :Sustainability; marketing; ecology; social; economy; Hållbarhet; marknadsföring; ekologi; social; ekonomi;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how Leader Gute and the municipality Region Gotland work with sustainable tourism development in Visby on Gotland. This methodological study will shed light on how Gotlands Besöksnäring AB and Destination Gotland markets Visby and if they work with sustainability. LÄS MER

  2. 2. En bild säger mer än tusen ord : En bildanalys av alkoholreklamsbilder utifrån ett intersektionellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för socialt arbete

    Författare :Maria Grape; Joanna Yapan Lindberg; [2013]
    Nyckelord :Alkoholreklam; Intersektionelltperspektiv; Kön; Klass; Etnicitet; Genus.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att belysa kön, klass och etnicitet utifrån intersektionalitetsperspektivet och hur dessa begrepp framställs i reklambilder som marknadsför alkoholhaltiga drycker. I resultatet och analysen använde vi oss utav forskningsdesignen bildanalys, vilket är en form av innehålls analys. LÄS MER

  3. 3. Husmodern 1917-1988 :  En studie av en tidskrifts innehållsmässiga förändring kopplat till rådande samhällskontexter angående kvinnorollen & genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Christoffer Olsson; [2012]
    Nyckelord :Diskurs; Genussystem; Husmodern; Kvinna;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att undersöka den numera nedlagda tidskriften Husmoderns innehållsmässiga utveckling från första numret 1917 till sista numret 1988. Vad vi har tittat specifikt på är hur skildringen av kvinnan i text och bild förändrades från decennium till decennium och därigenom hur ”idealkvinnan” framställdes i en viss tidsperiod. LÄS MER