Sökning: "bristande betyg"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden bristande betyg.

  1. 1. Effekterna av pedagogiska spel för elever med svårigheter i bråk : En fallstudie av ett pedagogiskt spel från elevernas perspektiv i grundskolan årskurs 4-5

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Matilda Meuller; [2023]
    Nyckelord :Bråk; Motivation; Pedagogiska spel; Svårigheter.;

    Sammanfattning : Matematik är ett ämne som många elever tycker är svår och jobbig och motivationen till att lära sig det är ofta bristande eller saknas helt. För varje år är det en stor del som lämnar grundskolan utan ett godkänt betyg i matematik. LÄS MER

  2. 2. Hur fungerar sammantagen bedömning i Idrott och hälsa? : Lärares perspektiv på LGR22 och det nya betygssystemet

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Erik Peterson; Joakim Demegård; [2023]
    Nyckelord :betyg; bedömning; läroplan; likvärdighet; rättvisa; ramfaktor;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att höra lärare i ämnet Idrott och hälsa, årskurs 9, och deras uppfattningar om den nya läroplanen, betygskriterierna och sammantagen bedömningen som träder i kraft med Lgr 22. Frågeställningar: ·       Hur uppfattar lärarna de nya betygskriterierna? ·       Vad är lärarnas uppfattningar om den sammantagna bedömningen och dess påverkan av betygssättning? Metod För att besvara studiens syfte genomfördes sex semistrukturerade intervjuer med lärare i årskurs 9. LÄS MER

  3. 3. Ungdomars studieerfarenheter och upplevda akademisk self-efficacy kopplat till valet att inte plugga vidare

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Ellinor Sjölund; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att studera vidare på högskola och universitet har blivit en nödvändighet med tanke på den höga konkurrensen på arbetsmarknaden. Denna studies syfte var att undersöka hur ungdomars upplevda akademisk self-efficacy och tidigare studieerfarenhet påverkar valet att ej plugga vidare på universitet eller högskola. LÄS MER

  4. 4. ESG-betygets validitet och förmåga att representera brister i företagens ansvarstagande för hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Cornelia Berglund; Elin Nyström; [2022]
    Nyckelord :ESG Score; CSR; social dimension; controversies; stakeholder theory; legitimacy theory; ESG-betyg; CSR; sociala dimensionen; kontroverser; legitimitetsteorin; intressentteorin;

    Sammanfattning : Syfte: Pålitliga ESG-betyg är en förutsättning för bedömning av företagens hållbarhetsarbete. Forskare har ifrågasatt betygens validitet, vilket lett till en ny ESG-metodologi, där kontroverser används som en proxy för bristande ansvarstagande. LÄS MER

  5. 5. Emphasizing engagement: adapting to the hybrid environment through new interaction technologies : Evaluating Audience Engagement Platforms impact on engagement in hybrid meetings and presentations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Valentin Goodbrand Skagerlind; Ebba Sundström; [2022]
    Nyckelord :Engagement; Interaction; Meetings; Presentations; Hybrid; Remote; Co-located participants; Audience Engagement; Engagemang; Interaktion; Möten; Presentationer; Hybrida möten; Remote; Samlokaliserade deltagare; Publikengagemang;

    Sammanfattning : An increase in distributed workspaces are influencing the way people work and thereby how meetings and presentations are conducted, making hybrid settings the standard for many organizations. Previous research has shown that hybrid settings decrease engagement due to technical issues, lack of inclusiveness, changing social dynamics and difficulties in evaluating participant engagement. LÄS MER