Sökning: "children s language development"
Visar resultat 16 - 20 av 472 uppsatser innehållade orden children s language development.
16. Stödmaterial avsett för undervisning om hållbar utveckling i förskolan : En kvalitativ innehållsanalys av stödmaterial som syftar till att främja barns handlingskompetens
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Teaching can be perceived as a complex concept, as can sustainable development and what these concepts mean for preschool activities. Therefore, support materials for teaching sustainable development are likely to be used by preschool staff. LÄS MER
17. Cooperative learning as a teaching approach that cultivates pupils’ language development and learning : A study of four teachers' use of cooperative learning in the subject of English
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : To operate in our modern society students’ education, need to contribute to lifelong learning by promoting desirable social interaction and improving the way in which people overcome difficulties and establishing relationships in different contexts. The present study sets out to examine the practice of cooperative learning for students' learning in the subject of English. LÄS MER
18. The effectiveness of using children’s literature in an ESL classroom to develop vocabulary acquisition
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : The purpose of this study is to determine the benefits of using children's books to promote vocabulary acquisition for young learners in an English as a Second Language (ESL) classroom. Researchers have been debating the use of children's literature to develop a new vocabulary. LÄS MER
19. Förskollärares arbete med språkutveckling för barn med annat modersmål : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur förskollärare arbetar språkfrämjande med barn som inte har svenska som modersmål. Vi ville genom denna studie ta reda på hur de arbetar med att främja barns språkutveckling i det svenska språket samt vilka metoder och verktyg de använder som stöd i arbetet. LÄS MER
20. Lek, musik och rytmik för förskolbarns språkutveckling. : Förskolepedagogers uttryck för hur barns språkutveckling främjas av användningen av musik och rytmik i lekfulla sammanhang.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to contribute with knowledge about preschool teachers´ perception of children´s individual language development pormoted and developed by music and rhythm in playful situations and contexts. The study has been carried out through semi-structured interviews. LÄS MER