Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “För alla som ska ta över världen” : En multimodal kritisk diskursanalys av Länsförsäkringar Göteborg och Bohusläns CSR-kommunikation i CRM-kampanjen För alla.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Madeleine Cornelius; Nathalie Larsson; [2018]
    Nyckelord :Multimodal Kritisk Diskursanalys; Corporate Social Responsibility; Cause-;

    Sammanfattning : Två växande koncept inom marknadskommunikation idag är corporate social responsibility (CSR) och cause-related marketing (CRM). Syftet med vår studie är att analysera Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän och hur de kommunicerar kring CSR i kampanjen “För alla” genom användningen av CRM. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av kundrelationer på Länsförsäkringar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi; Ämnesavdelningen för företagsekonomi

    Författare :Joseph Mazmanian; Arbi Babakhanlo; [2010]
    Nyckelord :Länsförsäkringar; Kundrelation; relationsmarknadsföring; relationsmarknadsföringståget; kundnöjdhet; kundlojalitet; relationship marketing; customer relationship management; Electronic customer relationship management; customer satisfaction; customer relationship; customer loyalty;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att illustrera vilka faktorer som påverkar kundrelationer och hur ett företag bör gå tillväga för att förbättra dessa samt för att bevara sina kunder. Vi vill ge en illustration på hur en välorganiserad kundrelation kan framkallas. LÄS MER

  3. 3. Managing Customer Loyalty through Direct Marketing : A Case Study of the Relationship between Länsförsäkringar Kalmar Län And Their Beneficiary Customers

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Angelica Andersson; Petter Cederbrink; Magnus Lövsund; [2009]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Direct Marketing; Relationship Marketing; CRM; Kundlojalitet; Direkt marknadsföring; Relationsmarknadsföring; CRM;

    Sammanfattning : Background: LF is active in three markets: Property & casualty insurance, pension and banking. The main objective for such a strategy is to differentiate by offering all the services to the customer who can enjoy the benefits of having their whole personal economy at one place. LÄS MER