Sökning: "csr nackdelar"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden csr nackdelar.
11. Corporate Social Responsibility : En kvalitetiv studie om företags samhälleliga ansvar genererar lönsamhet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan; Karlstads universitetSammanfattning : Människan och företagens negativa påverkan på miljön har varit i fokus de senaste årtiondena. De blir mer medvetna om sin negativa miljöpåverkan. Det har resulterat i en ökad grad av hållbarhetsarbete. Enskilda individer och företag tar ett ökat ansvar för samhällets hållbara utveckling vilket på många sätt kan vara fördelaktigt. LÄS MER
12. Standarder för corporate social responsibility inom livsmedelsbranschen : en kartläggning på uppdrag av Kiwa Sverige AB
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Användandet av etiska standarder som inbegriper sociala, miljömässiga och ekonomiska värden har blivit allt mer vanligt under de senaste åren. Detta på grund av en större efterfrågan från konsumenter. En av de branscher där intressenter efterfrågan ett större samhällsansvar (CSR) är inom livsmedelsbranschen. LÄS MER
13. Drivkrafter och barriärer för FSC-certifiering inom försörjningskedjan till miljöcertifierade byggnader
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Miljöcertifieringar av byggnader blir allt vanligare i Sverige. En av dessa är certifieringssystemet Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) som administreras av Sweden Green Building Council. LÄS MER
14. Återanvändning av textilt restmaterial
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Detta arbete handlar om vad ett väletablerat företag skulle kunna göra med sitt restmaterial. Vi vet att det idag finns en mängd företag som jobbar för att minska sitt restmaterial och här presenteras förslag på vad man kan göra med det som ändå uppkommer. LÄS MER
15. Sociala Relationer : En fallstudie av marknadsföring på Facebook
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna uppsats är en deskriptiv fallstudie av två Facebook-sidor vars syfte är att försöka besvara frågan, bör organisationer lägga ner resurser på deras närvaro i sociala medier och i sådana fall, varför? Syftet är att visa hur det kan se ut när stora etablerade företag ger sig ut på sociala medier. Detta är en uppsats som ämnar påvisa sambandet mellan marknadsföring och sociala medier för att visa fördelar och nackdelar. LÄS MER