Sökning: "csr nackdelar"
Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden csr nackdelar.
16. Grönt är skönt : - En studie om företags sociala ansvarstagande i klädbranschen
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att kartlägga fördelar respektive nackdelar av socialt ansvarstagande inom klädbranschen, samt undersöka kommunikationens betydelse för CSR och dess påverkan på varumärket. ... LÄS MER
17. En undersökning av olika insamlingssystem för matavfall och deras effekter på renhållningsarbetarnas arbetsmiljö
Master-uppsats, Institutionen för naturgeografi och kvartärgeologi (INK)Sammanfattning : En ökad efterfrågan på biogas har lett till att matavfallsinsamlingen i Sverige ökar, då detta är en god råvara för produktion av biogas. Det finns flera olika insamlingssystem att välja bland, alla med sina för- respektive nackdelar. LÄS MER
18. Hur arbetar hamburgerkedjor för att möta konsumenters krav på miljömässigt ansvarstagande? : en CSR-studie kring Max och McDonald’s miljöarbete i Sverige
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur arbetar hamburgerkedjor för att möta konsumenters krav på miljömässigt ansvarstagande? - En CSR- studie kring Max och Mcdonald’s miljöarbete i Sverige. Nivå: C- uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Robin Enmark & Adam Pettersson Bergström Handledare: Agneta Sundström Datum: 2012-06 Syfte: Syftet är att utreda och analysera utreda och analysera hur det miljöarbete som Max och McDonald’s bedriver i Sverige genomförs. LÄS MER
19. Vägen till nya marknader
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Denna uppsats syftar till att ta fram potentiella nya marknader och skapa verktyg för att nå dessa, för företaget Westmatics produkt, Renaren. Den används idag främst i samband med fordonstvätt, i dess reningssystem där produkten renar avloppsvattnet innan det släpps ut i det kommunala avloppet. LÄS MER
20. Värderingar, ansvar och affärer : En fallstudie om hur Löfbergs Lilas värderingar påverkar företagets CSR-arbete och affärer
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Abstract This master thesis is a hermeneutic inspired case study of how the value base regarding the environmental and social responsibility in the Swedish coffee company Löfbergs Lila AB is affecting the company's business. A thesis inspired by hermeneutics means that it is based on two ideas, the one of interaction between entirety and partitions and the one of interpretation (Alvesson & Sköldberg 1994). LÄS MER