Sökning: "csr nackdelar"
Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden csr nackdelar.
6. Förtroendeingivande CSR-kommunikation : Konsumenternas syn på klädföretags CSR-engagemang som förmedlas via hemsidor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) är företagens ansvar för den sociala-, miljömässigaochekonomiska påverkan de har på samhället. Begreppet inkluderar även företagens förmågaatt självmant engagera sig mer än vad lagen kräver. LÄS MER
7. CSR Kommunikation : En kvalitativ studie hur svenska hotell väljer att kommunicera CSR
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syftet: Denna studie syftar på att söka en ökad förståelse kring hur svenska hotell arbetar med CSR samt vilka strategier hotellen tillämpar för att kommunicera ut sitt CSR arbete. Metod: För att kunna svara på syftet har valet gjorts att använda kvalitativa metod genom att intervjua åtta hotell som verkar i Sverige. LÄS MER
8. Green Bonds – A beneficial financing form?
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Title: Green bonds – A beneficial financing form? Purpose: The purpose of this master thesis was to examine housing companies reasoning behind issuing green bonds for financing their projects. What advantages and disadvantages that are currently connected to green bonds and if the green bond market can motivate companies to build more sustainable. LÄS MER
9. Ägareffekter på CSR-Strategier
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Vi ämnar öka förståelsen kring hur olika ägartyper påverkar ett företags CSR-strategi genom att utföra en fallstudie på den svenska apoteksbranschen. Detta innefattar företagens prioritering och involvering av sina intressenter samt hur de kommunicerar sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER
10. En hållbar kommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The purpose of this paper is to describe why companies reveal their sustainability performance for their customers and consumers. Sustainability is a complex concept without any public recognized definition, and therefore we want to highlight how the concept can be defined in different companies and if this has any bearing on what companies choose to make visible. LÄS MER