Sökning: "distributionscenter"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet distributionscenter.
1. Minimera felaktiga produktförsändelser medhjälp av lean-metoder och standardisering : Minimize incorrect product shipments using lean methods and standardization
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Detta examensarbete har utförts på Epiroc DC Holmen som är ett globalt distributionscenterbeläget i Örebro. En hög kvalitetsnivå kan leda till kostnadsbesparingar genom att antaletavvikelser minskar. På DC Holmen, där höga kostnader uppstår på grund avkvalitetsavvikelser vid hantering av tungt gods, är detta av särskilt intresse. LÄS MER
2. Att outsourca eller inte? : En kvalitativ studie om fördelar och nackdelar med outsourcing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : “Gravitationsmodellen” är en teori som menar på att handel mellan två parter ökar ju mindre avståndet är mellan dessa. Enligt denna teori är det fördelaktigt för företag som är lokaliserade i ett avlägset område, “långt” ifrån marknaden, att “närma” sig den. LÄS MER
3. Work process improvementsin a distribution centerfor a case company
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : In an increasingly competitive market, it is important for companies with distribution centers to have efficient processes limiting non-value adding time as much as possible while still being able to deliver what the customer expects. The purpose of the thesis was to investigate the operating processes at the distribution center at Volvo – Eskilstuna. LÄS MER
4. Effektivisering av information- och kommunikationsflödet i ett distributionscenter genom Lean
M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This bachelor thesis was conducted in a distribution center that desired to improve its internal communication and information flow. This is a challenge that many large organizations have today, as copious amount of information is communicated daily between different parties within an organization. LÄS MER
5. Fostering Proactiveness in Data-Driven Matrix Organizations : A Study of Alfa Laval's Distribution Center in Tumba
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Globalization has increased the complexity of the business world, as it adds new dimensions to companies’ operations, such as global suppliers and customers, and competition from global actors. To handle the complexity, companies are pressured to become more data-driven to be able to measure and align their operations, and create possibilities for efficiency and competitiveness [Skjott-Larsen etal. LÄS MER