Sökning: "förstå humor"
Visar resultat 11 - 15 av 40 uppsatser innehållade orden förstå humor.
11. Gud är kul : en studie om humor och homiletik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/RetorikSammanfattning : Som retorisk genre tar predikan plats varje söndag i varje församling inom Svenska kyrkan över hela vårt land. Predikan, eller homiletiken, är en retorisk genre som ända sedan Jesu dagar har utvecklats och spridit sig över hela världen. LÄS MER
12. Patientens upplevelse av humor i omvårdnad : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)Sammanfattning : Bakgrund: Humor beskriv som ett sinne för det roliga och har syftet att främja positiva känslor. Humor gynnar relationen mellan patienten och sjuksköterskan. Relation till patienten i omvårdnaden ska vara ett partnerskap där patienten känner sig trygg och respekterad. LÄS MER
13. Storytelling som reflektion av varumärket : Två fallstudier över varför storytelling används för att reflektera personliga varumärken på YouTube
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Denna studiens ansats är att förstå på vilket sätt som storytelling används för att reflektera det personliga varumärket på sociala medier. Tillhörande frågeställningar är varför storytelling använd på sociala medier samt hur storytelling och personligt varumärke hänger ihop. LÄS MER
14. En rolig historia - en studie av historiedidaktik och humor i internetmemes
Master-uppsats, Lunds universitet/HistoriaSammanfattning : This master’s thesis examines the use of History Didactics and Humour in Internet memes. Memes with historical references combined with Barack Obama, former US president and current president Donald Trump were used to narrow down the vast number of memes available. LÄS MER
15. Samspelet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The rise of social media has enabled brands to communicate with their customers in new ways. A growing phenomenon within brand communication is the opportunity for consumers to co-create meaning for the brand. The basis for this study was the simplified view of co-creation in the field of research. LÄS MER