Sökning: "holistic system"

Visar resultat 1 - 5 av 581 uppsatser innehållade orden holistic system.

  1. 1. Messages from the deep: A reception study of Denis Villeneuve's Dune

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Sarah R. Kern; [2024-02-06]
    Nyckelord :Hegemony; Production Reception; Discourse; Dominant Negotiated Oppositional; Dune; Representation; Reception study; convergence culture; science fiction; participation culture; fandom;

    Sammanfattning : This essay uses Pierre Bourdieus habitus, symbolic capital, Social fields, Stuart Halls representation theory and Encoding/Decoding system, as well as Henry Jenkins concept of convergence culture and media convergence, to conduct a reception study of Denis Villeneuves 2021 adaption of the science fiction movie Dune. The material collected for the reception study is collected in the form of reviews and features from experts in cinema, juxtaposed against material collected from YouTube in the form of reviews, reaction videos and video essays from social groups sectioned around cinephiles and science fiction fandom. LÄS MER

  2. 2. Holistic Assessment of Critical Infrastructure Resilience during Disasters (HACIRD) - A case study of the 2023 Kahramanmaras earthquakes

    Master-uppsats, Lunds universitet/Riskhantering (CI); Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Erik Kimblad; [2024]
    Nyckelord :Critical infrastructure; Lifeline; Resilience; Interdependencies; Earthquake; Natural hazards; Turkey; Holistic; Disaster; Framework; Assessment; Empirical; Case study; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : On February 6, 2023, two earthquakes (7.8MW and 7.7MW) struck Turkey within nine hours, resulting in over 50,000 fatalities and significant damage to critical infrastructures (CI) which provide services essential for the functioning of society. LÄS MER

  3. 3. Unpacking the Washback Effect of University Entrance Exams : A Qualitative Study of Uzbekistan’s Students’ Exam Preparation Experiences

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Zarnigor Hotamova; [2024]
    Nyckelord :Washback; High-stakes University Entrance Exams; Competence-based Curriculum; 21st Century Skills;

    Sammanfattning : The evolving nature of education emphasizes the importance of fostering 21st-century skills. To align with the requirements of the contemporary era, Uzbekistan introduced its new competency based National Curriculum, highlighting the development of 21st century skills. LÄS MER

  4. 4. Natura 2000-områdens roll i omprövningen av vattenkraftens miljötillstånd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :Frida Larsson; [2024]
    Nyckelord :Vattenkraft; Natura 2000; miljötillstånd; miljöåtgärder; nationell plan; elproduktion; reglerförmåga; GIS-analys; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Vattenkraften utgör ungefär 45 % av Sveriges elproduktion och har varit en stabil energikälla med lågt koldioxidutsläpp under lång tid. Med ett allt större inslag av intermittenta energislag i elsystemet, fyller vattenkraften också en viktig funktion med sin reglerförmåga för balansering. LÄS MER

  5. 5. ”Det är väldigt roligt att jobba med någon som brinner, annars är det risk att slockna själv”: : En studie om kollegialt lärande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Linda Andersson; [2024]
    Nyckelord :Children’s learning and development; collegial learning; leadership role; nannies; preschool teachers; professional development; systems theory; Barns lärande och utveckling; barnskötare; förskollärare; kollegialt lärande; ledanderoll; professionellutveckling; systemteori;

    Sammanfattning : Kollegialt lärande är en metod där arbetslaget definierar problem och utmaningar i den egna praktiken i ett professionsutvecklande syfte. Föreliggande studie fokuserar på kollegialt lärande i arbetslaget i förskolan där samarbetet mellan förskollärare och barnskötare är av stor betydelse. LÄS MER