Sökning: "hur marknadsför man en produkt"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden hur marknadsför man en produkt.

  1. 1. “Vill man vara den här coola och snygga tjejen, ja då tarman en snus” : En kvalitativ studie av LYFTs reklamsamarbeten med influencers

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Madelene Wiig; Hanna Ekdahl; [2022]
    Nyckelord :influencer; Instagram; snus; marketing; LYFT;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Utifrån fallet tobaksfritt snus är syftet med denna studie att undersöka hur LYFT med hjälp av influencer marketing strategiskt positionerar sig mot specifika målgrupper genom skapandet av jaget och gestaltning av livsstilar. Samt syftar studien till att se hur potentiella konsumenterna uppfattar strategin och reklamsamarbetet. LÄS MER

  2. 2. A Security and Privacy Audit of KakaoTalk’s End-to-End Encryption

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektro- och systemteknik (EES)

    Författare :Dawin Schmidt; [2016]
    Nyckelord :Secure Messaging; End-to-end Encryption; Android Security; Secure Messaging; End-to-end Encryption; Android Security;

    Sammanfattning : End-to-end encryption is becoming a standard feature in popular mobile chat appli-cations (apps) with millions of users. In the two years a number of leading chat apps have added end-end encryption features including LINE, KakaoTalk, Viber, Facebook Messenger, and WhatsApp. LÄS MER

  3. 3. Älska din nässla : Ett projekt om en hållbar dryck och dess visuella identitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Malin Hultman; [2014]
    Nyckelord :hållbar utveckling; grafisk design; visuell kommunikation; förpackningsdesign; ogräs;

    Sammanfattning : På grund av bland annat övergödning finns det en ökad mängd kväve i regnet som faller på vår jord. Detta ändrar förutsättningarna för växtlighet. Ogräset brännässlan växer snabbt av den allt mer näringsrika jorden och får då en fördel gentemot andra växter. LÄS MER

  4. 4. Fastighetsmäklarens marknadsföring av objektet : Objektannonsens utveckling

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Emely Bakken; [2010]
    Nyckelord :Real estate agent; marketing; advertising; segmentations; target market; Fastighetsmäklare; marknadsföring; annonsering; segmentering; målmarknad;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utvärdera utvecklingen av objektannonser i mäklarbranschen genom tiden, vad gäller utformning av annonser och val av mediekanaler. Syftet är även att försöka utläsa om fastighetsmäklaren marknadsför objektet så som marknadsföringsteorin säger att man bör marknadsföra en produkt. LÄS MER

  5. 5. Ansvarsförsäkringar mot dolda fel

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Jessica Wang; [2009]
    Nyckelord :Real estate agent; liability insurance; hidden faults; real estate inspection.; Fastighetsmäklare; ansvarsförsäkringar; dolda fel; besiktning.;

    Sammanfattning : Syfte: Mitt syfte är att undersöka de ansvarsförsäkringar som finns på marknaden och se om dessa ger ett bra skydd och vad de kostar samt hur mäklarfirmor marknadsför dessa och vilka de samarbetar med. Jag vill också veta vilken lagstiftning samt praxis som gäller vid fastighetsaffärer avseende dolda fel, vilken mäklarens respektive besiktningsmannens roll är. LÄS MER