Sökning: "information literacy in research and practice"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden information literacy in research and practice.

  1. 1. EFL Students’ Analysing and Evaluating Skills in Social Media Content : EFL elevers analys- och utvärderingsförmåga i sociala mediers innehåll

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Aisha Ali; Jennie Carolan; [2024]
    Nyckelord :English as a Foreign language; Media Literacy; Media Information Literacy; New Media Literacy; Critical Media Literacy; Critical Thinking; Fake News; Social-Media;

    Sammanfattning : This paper is a synthesis of research that presents and reflects on the possible benefits of integrating media information literacy and critical thinking into the English as a Foreign Language (EFL) curriculum with the intention of facilitating for students' development in their critical thinking and media information literacy when engaging with English-language social media content. English is of major significance in the Swedish society and students get some of their news feed from social media in the English language along with their native language of Swedish. LÄS MER

  2. 2. ”Det är yvigt, spretigt men ändå ganska precist.” : Medielärares didaktiska förhållningssätt och perspektiv utifrån ett bildningsideal.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Mattias Berggren; [2023]
    Nyckelord :Didactics; Education; Bildung; Subject didactics; Media didactics; Media and information literacy; Pedagogical work; Critical Media Literacy; Didaktik; Bildning; Ämnesdidaktik; Mediadidaktik; Media- och informationskunnighet; Pedagogiskt Arbete; Critical Media Literacy;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån ett bildningsideal liksom didaktiska och ämnesdidaktiska perspektiv utveckla förståelse för medielärares förhållningssätt till utmaningar som uppstår i undervisningen utifrån mediaämnenas sammansatta karaktär. Detta besvarades utifrån tre frågeställningar. 1. LÄS MER

  3. 3. DATA VISUALIZATION LITERACY Teachers’ considerations on Professional Learning in a Science Centre

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Ana Gabriela Santos Guzmán; [2022-11-18]
    Nyckelord :Data Visualization; Teacher Professional Learning;

    Sammanfattning : Purpose: The overall aim of this study is to explore in-service teachers’ considerations regarding data visualization (DV) for their teaching practice and how a DV exhibition in a science centre can support their professional learning (PL) on this field. Approach: The overarching approach that was chosen for analysing data from this study is that of PL. LÄS MER

  4. 4. Seniorers informationbeteende i vardagen : Anpassningar och barriärer i det digitala samhället

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :BODIL OLOFSSON; [2022]
    Nyckelord :Seniors; Everyday Life Information Seeking; Information behaviour; Information seeking; Technology adoption; Digital barriers; Digital literacy;

    Sammanfattning : Research has shown that seniors are a group that use digital devices and the internet differently than the ”digital natives” born into the digital era. The senior group is growing and the population in this group is constantly changing. LÄS MER

  5. 5. Legal professionals and open access : An investigation of print and electronic resources utilised by legal professionals in England and Wales with a focus on open access legal databases

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Susan Pollock; [2022]
    Nyckelord :open access; information seeking; information behaviour; legal profession; information literacy; legal research;

    Sammanfattning : The thesis addresses lawyers’ information seeking in England and Wales. It aims to gain an understanding of lawyers’ information needs and use of resources relating to case law, statute and commentary, both hardcopy and electronic, with an interest in open access resources in particular. LÄS MER