Sökning: "internationell marknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden internationell marknadsföring.

  1. 1. Is sharing really caring? : A qualitative study on targeted ads from a consumer perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Mattias Andersson; Eric Gummesson; [2022]
    Nyckelord :consumer behavior; targeted ads; advertising; privacy; consumer intrusiveness; konsumentbeteende; riktade annonser; marknadsföring; integritet; privatintrång;

    Sammanfattning : Title: Is sharing really caring? Subject: Bachelor thesis in International Marketing, 15hp Authors: Mattias Andersson & Eric Gummesson Keywords: consumer behavior, targeted ads, advertising, privacy, consumer intrusiveness Problem statement: This study looks to provide clarity about consumers' perception of the intrusiveness of a targeted advertisement and their overall behavior in regard to targeted ads. The authors of this look to find out what different factors play a role in a consumer’s mind when they see a perfectly tailored ad made just for them. LÄS MER

  2. 2. Kulturell anpassning : En fallstudie om hur ett globalt modeföretag beaktar nationella kulturskillnader vid internationell marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Zakhour; Hanna Lundström; [2021]
    Nyckelord :Lyxkonsumtion; modeföretag; anpassning; standardisering; Kina; kulturell anpassning; internationell marknadsföring;

    Sammanfattning : Kulturella skillnader världen över leder till att företag väljer mellan standardisering och anpassning av marknadsföringsstrategier i internationaliseringsprocessen. Denna fallstudie undersöker hur modeföretaget Gucci anpassar eller standardiserar sin marknadsföring beroende på den nationella kulturen, mer specifikt den italienska och den kinesiska kulturen. LÄS MER

  3. 3. Hur hoppar man högst? : En studie om marknadsföringsstrategier bland Gasellföretag - inhouse eller outsource?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Berger; Max Nyman; [2019]
    Nyckelord :Tillväxt; Marknadsföring; Gasellföretag; Marknadsföringsstrategier; In-house; Outsource; Kärnkompetens;

    Sammanfattning : Information blir mer lättillgängligt och marknadsföringen är under ständig förändring. Det leder till att företag kan utöka sina konkurrensfördelar om man ligger i framkant inom dessa områden. Företag kan nå detta genom snabbare tillväxt som kan ske med hjälp av att outsourca vissa arbetsprocesser. LÄS MER

  4. 4. Spridningen av innovationer : En studie på små innovativa verksamheter på lokal och global nivå.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Lovemalm Filip; Music Muhamed; [2015]
    Nyckelord :Innovationsnätverk; Diffusion av innovation; Femte generationens innovationsprocess; Born Global; Uppsala-modellen; Psykiskt och fysiskt avstånd; Etableringskedjan;

    Sammanfattning : Författarna till detta examensarbete har intresserat sig över hur innovationer kan sprida sig till olika nationer genom exempelvis små innovativa verksamheter. I denna forskningsstudie undersöker författarna hur innovationer sprider sig till andra nationer och om innovationsspridningen kan relateras till en internationaliseringsmodell, delforskningsfrågan grundar sig i Rothwells femte generationens innovationsprocess. LÄS MER