Sökning: "kartläggning gruppnivå"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden kartläggning gruppnivå.

  1. 1. Förskolans möjligheter vid språklig sårbarhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Susanna Carreira Jönsson; Sofia Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Förskola; lärmiljö; språklig sårbarhet; specialpedagog; tillgänglig;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Carreira Jönsson, Susanna och Karlsson, Sofia (2023). Förskolans möjligheter vid språklig sårbarhet. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Magisteruppsatser inom akutsjukvård - metoder, perspektiv och fokusområden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Joe Alfvén; Pernilla Ahlqvist; [2023]
    Nyckelord :Akutsjukvård; akutsjuksköterska; innehållsanalys; magisteruppsatser; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: En specialistutbildad sjuksköterska förväntas ta ett större ansvar inom en verksamhet och i relation till patienten. Ansvaret för specialisten är att ha en mer övergripande helhetsbild kring vården som bedrivs där fokuset är på att samordna teamet, bedriva förbättringsarbete och att i alla led arbeta kostnadsmedvetet. LÄS MER

  3. 3. "Jag försöker mitt bästa" : En studie om elevers upplevelse av känsla av sammanhang

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Jessica Peterzén; [2022]
    Nyckelord :Autism; KASAM; känsla av sammanhang; salutogent perspektiv; språkstörning.;

    Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidrag Studien avser att ge ett elevperspektiv på elevernas känsla av sammanhang i skolan, i en förhoppning att det skapar en förståelse och en ökad kunskap för lärare och speciallärare. Med studien önskas att de funderar kring de tre komponenterna i känsla av sammanhang, vilka är hanterbarhet, begriplighet och meningsfullhet, och hur arbetat på den egna arbetsplatsen kan utvecklas utifrån vad eleverna förmedlat i studien. LÄS MER

  4. 4. Framgångsfaktorer vid stadieövergångentill årskurs sju : Elevers kunskapsutveckling och stödbehov i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Linda Larsen; [2022]
    Nyckelord :Bronfenbrenners ekologiska systemteori; matematik; mottagande; stadieövergång; stödbehov;

    Sammanfattning : Larsen, Linda (2022). Stadieövergången till årskurs sju – elevers fortsatta kunskapsutveckling och stödbehov i matematik. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. Har kartläggning i förskoleklass lett till tidigare insatser för eleverna? :  En intervjustudie om kartläggning i förskoleklass, tidiga insatser och dess organisation

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Kristina Claeson; [2022]
    Nyckelord :Förskoleklass; kartläggning; likvärdighet; Läsa-; skriva- och räknagarantin; organisation; ramfaktorteori; specialpedagogiska kompetenser; tidiga insatser;

    Sammanfattning : Studien grundade sig i hur förskoleklassens pedagogers olika förutsättningar i arbetet med det obligatoriska kartläggningsmaterialet påverkar elevers möjligheter till tidiga insatser och rätt till en likvärdig utbildning. Syftet med studien var att undersöka om Skolverkets kartläggningsmaterial för förskoleklass har lett till tidiga insatser för förskoleklassens elever, vilket stöd som ges och hur stödet organiseras. LÄS MER