Sökning: "internet resebyrå"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden internet resebyrå.

  1. 1. Tillit och beslutsprocesser i en digitaliserad värld : Hur resebyråernas hemsidor påverkar kunders tillit i deras beslutsprocesser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Darren Constantine Yusof-Ioannidis; Shayan Nilfouroushan; [2019]
    Nyckelord :Trust; Travel Agencies; E-commerce; Customers; Websites; Design; Navigation; Security; Decision-Making Process; Tillit; Resebyråer; E-handel; Kunder; Hemsidor; Design; Navigation; Säkerhet; Beslutsprocesser;

    Sammanfattning : Customers today use travel agencies that exist on the internet more frequently. However, what makes the customer trust a specific website? The purpose of this study is to examine if a customers’ trust towards a travel agency is affected by the agency’s website and the role trust plays in customers’ decision-making process. LÄS MER

  2. 2. Kommer den fysiska resebyrån att överleva? : En undersökning om konkurrensen mellan den fysiska och virtuella resebyrån

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anna Wang; Ingemar Weiner; [2016]
    Nyckelord :Travel agency; physical travel agency; virtual travel agency; Internet; online.; Resebyrå; fysisk resebyrå; virtuell resebyrå; Internet; online.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur det kommer sig att den fysiska resebyrån finns kvar och hur framtiden ser ut hos dessa i och med teknologins snabba framväxt.  Metod: Denna studie utgår ifrån en kvalitativ metod. LÄS MER

  3. 3. Den fysiska resebyråns framtid : en studie om Internets påverkan

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Alexandra Hult; Marie Johnsson; Therese Hedin; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Resebyråbranschen har kommit att förändras på grund av utvecklingen av Internet. Idag finns resebyråer tillgängliga både som fysisk resebyrå och på Internet. Genom Internets utveckling har möjligheterna för konsumenter ökat vid bokning av resa. LÄS MER

  4. 4. Resebyråns oklara framtid : En kvalitativ undersökning av Stockholms fysiska resebyråer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sara Perttunen; Anna Sundmalm; Tim Raoux; [2012]
    Nyckelord :Resebyrå; distributionskanaler; konsumentbeteende; Internet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån resebyråernas synvinkel undersöka behovet av den fysiska resebyrån med utgångspunkt i kundernas behov av service. Utöver detta undersöks hur resebyråerna tolkar kundernas förändrade köpbeteende. Uppsatsen utgår ifrån en kvalitativ metod. LÄS MER

  5. 5. Internet tar över den traditionella resebyråns roll

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Dan Hassan; Jenny Tang; [2012]
    Nyckelord :Turism; Internets utveckling; Resebyrå;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med uppsatsen är att undersöka varför Internet tar över den traditionella resebyrån. Följande frågeställningar används: • Finns det någon framtid för den klassiska resebyrån där det endast säljs resor i butik? • Finns det möjlighet att konkurrera med företag som säljer via Internet? • Vad är för- och nackdelarna mellan de båda? Metod och material: Denna studie är både en kvalitativ och en kvantitativ ansats. LÄS MER