Sökning: "internet resebyrå"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden internet resebyrå.
1. Tillit och beslutsprocesser i en digitaliserad värld : Hur resebyråernas hemsidor påverkar kunders tillit i deras beslutsprocesser
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Customers today use travel agencies that exist on the internet more frequently. However, what makes the customer trust a specific website? The purpose of this study is to examine if a customers’ trust towards a travel agency is affected by the agency’s website and the role trust plays in customers’ decision-making process. LÄS MER
2. Kommer den fysiska resebyrån att överleva? : En undersökning om konkurrensen mellan den fysiska och virtuella resebyrån
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur det kommer sig att den fysiska resebyrån finns kvar och hur framtiden ser ut hos dessa i och med teknologins snabba framväxt. Metod: Denna studie utgår ifrån en kvalitativ metod. LÄS MER
3. Den fysiska resebyråns framtid : en studie om Internets påverkan
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Resebyråbranschen har kommit att förändras på grund av utvecklingen av Internet. Idag finns resebyråer tillgängliga både som fysisk resebyrå och på Internet. Genom Internets utveckling har möjligheterna för konsumenter ökat vid bokning av resa. LÄS MER
4. Resebyråns oklara framtid : En kvalitativ undersökning av Stockholms fysiska resebyråer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån resebyråernas synvinkel undersöka behovet av den fysiska resebyrån med utgångspunkt i kundernas behov av service. Utöver detta undersöks hur resebyråerna tolkar kundernas förändrade köpbeteende. Uppsatsen utgår ifrån en kvalitativ metod. LÄS MER
5. Internet tar över den traditionella resebyråns roll
Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med uppsatsen är att undersöka varför Internet tar över den traditionella resebyrån. Följande frågeställningar används: • Finns det någon framtid för den klassiska resebyrån där det endast säljs resor i butik? • Finns det möjlighet att konkurrera med företag som säljer via Internet? • Vad är för- och nackdelarna mellan de båda? Metod och material: Denna studie är både en kvalitativ och en kvantitativ ansats. LÄS MER