Sökning: "kundanalys"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet kundanalys.

  1. 11. Framtagning av en förebyggande åtgärd mot kriminalitet vid lastbilstransporter

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Maria Boberg; Anja Bottinga; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Boberg at Scania CV AB. The purpose was to investigate the technical and customer oriented possibilities for the development of a transport security measure against cargo crime, which is a growing problem in Europe. The main goal was to develop a concept that is possible to implement in the Scania CV AB Fleet Management System. LÄS MER

  2. 12. Köpbeteenden i en inredningsbutik

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :AnnaKatarina Jonsson; Jenny Lenell; [2009]
    Nyckelord :Customer analysis; buying behaviour; brands; customer relationships; Kundanalys; köpbeteende; varumärken; kundrelationer;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att kartlägga kundernas köpbeteenden i en inredningsbutik, Divas Boning och att diskutera hur dessa kan påverkas och bidra till ökad konsumtionsnivå hos kunderna.   Metod: Vi har valt att använda oss av både en kvalitativ metod i form av en intervju samt en kvantitativ metod i form av en enkät. LÄS MER

  3. 13. Underlag till marknadsplan för Fico Store

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Emil Malmgren Rajala; Peter Lövgren; [2008]
    Nyckelord :Questionnaire; customer analyzes; durable customers; regular customers; customer relationships; service; assortment; positioning; Enkätundersökning; kundanalys; sortiment; positionering; sällankunder; stamkunder; kundrelationer; service expediering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utveckla ett underlag till en marknadsplan för klädbutiken Fico Store som ska ligga till grund för ett försök att öka konsumtionsnivån hos de befintliga kunderna, som infattas av både stamkunder och sällankunder. Metod: Vi har valt att använda oss av både en kvalitativ metod i form av en intervju samt en kvantitativ metod i form av en enkät. LÄS MER

  4. 14. Fastighetsmäklarföretags möjligheter och svårigheter vid expansion till nya geografiska marknader – kostar det mer än vad det smakar?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Maria Melin; Catarina Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Expansion; tillväxt; konkurrentanalys; fastighetsmäklarföretag; kundanalys; marknadsandelar;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar svårigheter och möjligheter som finns när ett fastighetsmäklarföretag expanderar på en marknad med stor konkurrens. I de tre storstadsregionerna är konkurrensen mellan de olika fastighetsmäklarbyråerna mycket stor. Vad är det då som får nya aktörer att försöka slå sig in på dessa marknader. . LÄS MER

  5. 15. Mätning av kundlönsamhet : sammanställning av en lönsamhetsmodell

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Erik Ernerudh; Karin Piirimets; [2006]
    Nyckelord :Kundlönsamhet; trångsektion; täckningsbidrag; bidragskalkylering; lönsamhetsmodell; kundstatusmatris;

    Sammanfattning : Förändringar i företags verksamhet och i omvärlden har lett till att det blir allt viktigare för företag att fokusera på och vårda sina kundrelationer. Det är därför av stor betydelse att företag satsar på ”rätt” kunder, det vill säga de kunder som är lönsamma för företaget. LÄS MER