Sökning: "kundanalys"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade ordet kundanalys.

  1. 6. Att synas i butikshyllan -  En fallstudie om varumärkesexponering i butikshyllan för Brunneby Musteri och deras konkurrenter

    Kandidat-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolan

    Författare :Emma Vallgren; Elsa Bolling Landtblom; [2012]
    Nyckelord :Exponering; varumärkeskommunikation; butikskommunikation; förpackningsdesign; sekundärförpackning; varumärke; grafisk design.;

    Sammanfattning : This report aims to examine how Brunneby Musteri is to update the brand attention for Brunneby Musteri at retail stores. Brunneby wish to assure their brand will catch the customers’ eye in the store and therefore get assistance to discover what to improve. LÄS MER

  2. 7. Hur kan jag handla? - En explorativ studie av fyra mindre butikers arbete med att kombinera och integrera två butiksformat

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sebastian Mårtensson; [2012]
    Nyckelord :retail; detaljhandel; multikanal; e-handel; fysisk butik; butiksformat; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem I dagens handel expanderar fler och fler butiker till fler butiksformat. Det kan röra sig om butiker som enbart har e-handel men som väljer att även starta en fysisk butik samt fysiska butiker som å den andra sidan väljer att starta en e-handel. LÄS MER

  3. 8. Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Erasmie; Jakob Qvarnström; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; management; Företagsledning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad. Seminariedatum: 2011/05/20 Ämne/kurs: FEKP90 – Examensarbete på magisternivå 30hp, inriktning marknadsföring Författare: Mattias Erasmie, Jakob Qvarnström Handledare: Jens Hultman Fem nyckelord: Marknadsorientering, Industriell marknadsföring, kundrelationer, Relationsmarknadsföring, Key Account Management. LÄS MER

  4. 9. LEGO: Ensamrätt med rätt att diskriminera

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Annelie Nilsson; Tuija Nordberg; [2011]
    Nyckelord :Patent; Varumärke; Ensamrätt; Otillbörlig konkurrens; Diskriminering.;

    Sammanfattning : Studien undersöker konkurrensstrategier med hjälp av immaterialrättsligt skydd: Om, och hur, det är möjligt för ett företag att använda patentskydd som ett starkt konkurrensmedel på en attraktiv marknad?Om våra utvalda respondenter ansåg att patentstrategier leder till diskriminering av konkurrenter och kunder om företag med ensamrätt väljer att nischa sitt produktutbud? Om patenträtten behöver vidareutvecklas för att matcha lagstiftning gällande konkurrens? Är det möjligt att införa en klausul om rätt att utfärda tvångslicenser i Patenträtten som är generaliserbar och lättare att tillämpa än den vedertagna? Detta är en kvalitativ studie, i vilken vi hela tiden strävat efter att få en helhetsför-ståelse. Därför har vi varit öppna med vår tanke med arbetet för våra respondenter, och även försökt hålla oss objektiva genom arbetet. LÄS MER

  5. 10. Kundanalys av tryckpappersförbrukare i Finland

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Oskar Jerenius; [2010]
    Nyckelord :Finish printing industry; entering new markets; building net-works and relational theory;

    Sammanfattning : The negative trend of newspapers reading gives the owner of several paper manufacturingcompanies in the West worries. Producers should be more concern to strengthen their marketpositions in order to maintain profitability in the paper mills. Holmen Paper is a medium sizedpaper mill company with all of their production in Europe. LÄS MER