Sökning: "kundlojalitet i bilbranschen"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden kundlojalitet i bilbranschen.

  1. 1. Customer Relationship Management - En studie om Volvos strävan att sätta kunden i fokus -

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Gustavsson; Markus Gustafsson; [2012-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fordonsbranschen präglas idag av kraftig konkurrens där produkterna allt mer efterliknar varandra. Samtidigt har kundernas beteende kraftig förändrats och samma saker eftersträvas inte av kunderna som för bara ett par år sedan. För att skilja sig mot konkurrenterna idag gäller det att jobba med mjuka värden som till exempel kundhantering. LÄS MER

  2. 2. Komplexa köpbeslut : ett rationellt val?

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Mattias Hakala; David Axelsson; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; emotionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Ett skifte inom marknadsföring och försäljning har påbörjats i och med att fokusen på produktens egenskaper och kvalitéer skiftas till fördel för kundens upplevelse och känslorna för produkten/företaget. För att erhålla en mer stabil och lojal kundbas verkar det som att relationsskapandet med kunden blir allt mer viktigt enligt författare av väsentlig teori. LÄS MER