Sökning: "literary reception"

Visar resultat 6 - 10 av 53 uppsatser innehållade orden literary reception.

  1. 6. Nanny Hammarström i liv, text och reception – en biografi

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Jan Hansson; [2023]
    Nyckelord :Nanny Hammarström; children s literature; anthropomorphic subjects; animal studies; biographical study; reception; Finno-Swedish literature; Nanny Hammarström; barnlitteratur; antropomorfa subjekt; animal studies; författarbiografi; reception; finlandssvensk litteratur;

    Sammanfattning : In this biographical study of the Finno-Swedish author Nanny Hammarström (1870 - 1953), a forgotten authorship is presented. Hammarström's work is placed in a literary and cultural context with the help of a comprehensive review of how the authorship is described in overview works on literature, reviews, and articles. LÄS MER

  2. 7. Teaching English Literature : A Qualitative Questionnaire and Content Analysis of Swedish Upper Secondary English Teachers’ Reading and Teaching Choices Analyzed Through Literary Socialization and Reception Theory

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Lejla Zeidan; [2023]
    Nyckelord :English literature; English teaching; literacy education; Swedish upper secondary school; reception theory; literary socialization theory; college preparatory programs; vocational programs; teachers’ attitudes; cultural significance; literary significance; historical significance; Engelsk litteratur; engelskundervisning; utbildning i läs- och skrivkunnighet; svensk gymnasieskola; receptionsteori; litterär socialisationsteori; högskoleförberedande program; yrkesprogram; lärares attityder; kulturell betydelse; litterär betydelse; historisk betydelse;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate Swedish upper secondary school teachers’ statements regarding reading and teaching choices in the English courses. The methods used were a survey in the form of a qualitative questionnaire, and a qualitative content analysis which was then applied to the survey data gathered. LÄS MER

  3. 8. Vad ska vi göra med lyriken? : En granskning av uppgifter kopplade till lyrik i läroböcker för gymnasiekursen svenska 1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Ellinor Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Upper secondary school; Swedish as a school subject; poetry; textbook analysis; pedagogy of literature; literary reception; Gymnasieskola; svenskämne; lyrik; läroboksanalys; litteraturpedagogik; litteraturreception;

    Sammanfattning : Trots att lyrik kan bidra med mycket till elevers utveckling visar såväl elever som lärare ofta en negativ eller osäker inställning till genren. Läromedel kan därför få ett stort inflytande över lyrikundervisningen. LÄS MER

  4. 9. Kvalitetslitterära debuter : En fallstudie om hur prisvinnande debutanter värderas på bokmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Axel Haglund; Emma Glaser; [2022]
    Nyckelord :osebol; samlade verk; eufori; värde; debut; Augustpriset; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this analysis has been to investigate how the books Osebol (2019), Samlade verk (2020) and Eufori (2021) have been received and treated on the Swedish book market, while focusing on how these books are being associated with high-quality literature while at the same time being debut books. A case study has been carried out in four different time periods of these books’ lifespan, from admission at a publishing house to their respective August prize. LÄS MER

  5. 10. ”Ett kompakt litterärt mörker” : En kvalitativ innehållsanalys av det offentliga mottagandet av litteraturtypen feelbad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Petra Stråle; [2022]
    Nyckelord :Feelbad; mottagande; litteraturbruk; litteratursociologi; biblioteks- och informationsvetenskap; dokumentinsamling;

    Sammanfattning : This study aims to look at the public reception of the literary form called feelbad. The empirical material is a selection of digital and printed documents and the method used is qualitative content analysis. Feelbad is a literary form which does not have a clear definition but is however used by both regular and professional readers. LÄS MER