Sökning: "luxury brands in social media"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden luxury brands in social media.

  1. 1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. From Elite to Everyone: How User-Generated Content Democratizes Hermès and Challenges Its Exclusivity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Smedmark; Karin Forslund; [2023]
    Nyckelord :Luxury brand perceptions; Brand awareness; Commodity theory; Self-brand association; Brand attitudes; User-generated content; Luxury brand management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to add to existing research and create a deeper understanding regarding the influence of online narratives on luxury brand attitudes. The research aims to explore how luxury brands are portrayed by social media users, in order to gain a cohesive understanding of its effect on the attitudes that are formed towards the brand. LÄS MER

  3. 3. Färgval och egagerande produktinlägg på sociala kanaler. : En kvalitativ studie om hur färgval i produktpaketering hos lyxvarumärken kan förändra konsumenters engagemang på sociala kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jack Jerndorf; Zhoobin Kokabidanesh; [2023]
    Nyckelord :Engagement; Luxury products; Color theory; Package design; Social commers; Hedonic value; Engagemang; Lyxprodukter; Färgteori; Förpackningsdesign; Social commers; Hedoniskt värde;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort att sociala kanaler blivit en mötesplats mellan konsumenter och varumärken. Konsumenter både interagerar och konsumerar på dessa kanaler idag vilket har gjort att många varumärken har handelsplatser kopplade till sociala kanaler. LÄS MER

  4. 4. Silent Followers! : A Qualitative Study on the Factors Behind Low Comment Engagement Among Luxury Brand Followers on Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Lara Kayyal; Shahed Karkoor; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Follower Engagement; Algorithm; Social media; Luxury brands.;

    Sammanfattning : This research explores the reasons why followers of luxury brand Instagram accounts engage less frequently through commenting despite having a large number of followers. The study addresses the research question: "Why do Instagram followers of the luxury brand engage less through comments despite having a large number of followers?". LÄS MER

  5. 5. Digital Dimension of Luxury Automotive Brands: A multiple case study investigating hedonic value creation online

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Sara Horvath; Betty Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Luxury Brands; Automotive Industry; Value Creation; Hedonic Value; Customer Experience; Digital Touchpoints; Customer Journey;

    Sammanfattning : In recent years, there has been a notable shift in the conventional strategies employed by luxury automotive brands towards a more digitalized customer journey. This shift reflects the changing landscape of consumer behavior and the growing influence of technology in shaping customer experiences. LÄS MER