Sökning: "SMMA"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet SMMA.

  1. 1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Diös; Alexander Persson; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; Social media marketing activities; trendiness; word-of-mouth; customization; interaction; entertainment; customer loyalty; brand preference; price premium; customer response; brand equity; brand association; Customer based brand equity; brand management; consumer purchase intention.; Marknadsföring i sociala medier; sociala medier; Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; trendighet; ord-av-mun; anpassning; interaktion; underhållning; kundlojalitet; varumärkespreferens; prispåslag; kundrespons; varumärkeskapital; varumärkesassociation; Kundbaserat varumärkeskapital; varumärkeshantering; konsumentköpavsikt;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Social Media Marketing on Customer Loyalty

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matthew Rhodes; Julian Maracic; Tobias Axberg; [2022]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Social Media Marketing Activities; SMMA; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization.;

    Sammanfattning : Background: To date, there have been several studies conducted on how social media marketing affects customer loyalty. However, they have been narrowed down to specific areas, such as luxury fashion, the airplane industry, and so on. Therefore, there is a literature gap on how social media marketing affects customer loyalty in general. LÄS MER

  4. 4. The effect of SMMA on Purchase Intention through the mediator Brand Image : A quantitative study in the Swedish electronic industry

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Pontus Holm; Max Banfalvi; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Social Media Marketing Activities; Brand Image; Purchase Intention; Social Media.;

    Sammanfattning : Background: Due to the digital era and a constant increase in social media usage, new ways to interact with customers can be done through adopting Social Media Marketing Activities (SMMA). The concept SMMA is constituted by the five dimensions ‘Entertainment’, ‘Interaction’, ‘Trendiness’, ‘Customization’ and ‘Word-of-mouth’. LÄS MER

  5. 5. Lyxvarumärkens närvaro på sociala medier : En kvalitativ studie om hur lyxvarumärkens marknadsföringsaktiviteter stärker varumärkeskapitalet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sarah Alanssari; Mariam Alhilw; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The luxury market is a relatively large industry that faces new challenges in connection with high demand for luxury products and developed technology, therefore it is important forluxury brands to follow developments in their marketing strategies. One way for luxury brands to market their brand is through social media which is used today as an effective communication channel between luxury brands and users for marketing purposes. LÄS MER