Sökning: "marknadsförings uppsats"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsförings uppsats.
16. Grön marknadsföring : Miljöengagemang som konkurrensverktyg?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva samt analysera hur mikroföretag inom klädesbranschen arbetar med grön marknadsföring. Metod: Kvalitativ metod genom fyra djupintervjuer. LÄS MER
17. Att safta iväg en volleyboll över nätet : en studie av identitet och image ur ett arbetsgivarvarumärkesperspektiv
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Problematisering: Vikten av arbetsgivarvarumärket har växt i betydelse tack vare den brist på välutbildad arbetskraft som råder. För att företagen ska kunna locka till sig och attrahera anställda till företaget blir rekryteringsannonser och företagshemsidan viktiga medium. LÄS MER
18. Smittar ditt varumärke? : Hur viral marknadsförings implementeras för varumärkesutveckling
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET); Högskolan i HalmstadSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utforska hur svenska företag går tillväga vid implementeringen av viral marknadsföring och hur detta är kopplat till företagets varumärkesutveckling. Vi ämnar finna hur den processen ser ut samt hur varumärket kopplas till kampanjen. LÄS MER
19. Skönsång eller tandagnissel : Om faktorer som påverkar antalet medlemmar i en kör
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats handlar om medlemskap i körer. Uppsatsen utgår ifrån Södertörns studentkör i Flemingsberg i södra Stockholm. Syftet med denna uppsats är att ta reda på vad det är som gör att individer börjar sjunga i kör, samt vad det är som gör att de stannar kvar som medlemmar. LÄS MER
20. Produktplacering i bloggar : En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Titel: Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare: Maria Mingo, Mälardalens Högskola Kurs: Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans Nyckelord: Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende Problem: Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Syfte: I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER