Sökning: "marknadsförings uppsats"

Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsförings uppsats.

  1. 6. Spellicensutredningensförslag till ny spellagstiftning : Förslagets skillnader gentemot gällande rätt ochförslagets förenlighet med EU-rätten

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Sofia Higson; Josefine Lindh; [2017]
    Nyckelord :Spellagstiftning; Spellicenslagstiftning; SOU 2017:30;

    Sammanfattning : Som EU-medlem är Sverige förpliktade att följa de direktiv och regler som finns inom unionen. Sverige har dock brustit i tillämpningen av unionens regler på spelområdet och spelmonopolet har fått utstå både nationell och internationell kritik. I mars 2017 utkom Spellicensutredningens En omreglerad spelmarknad (SOU 2017:30). LÄS MER

  2. 7. Gränsöverskridande marknadsföring vid e-handel : - En uppsats om kolliderande principer vid val av jurisdiktion samt om geolokalisering som verktyg

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Clara Kjellman; [2016]
    Nyckelord :marknadsföring; e-handel; marknadsföringslagen; e-handelslagen; geolokalisering; gränsöverskridande marknadsföring; geografisk lokalisering;

    Sammanfattning : E - handeln har på senare tid ökat markant inom Europa. Eftersom handeln på nätet ofta är gränsöverskridande uppkommer ständigt nya rättsliga problem. LÄS MER

  3. 8. Mångfald - en komplicerad självklarhet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Nöjd; Annie Nyqvist; [2016]
    Nyckelord :Mångfald; kategorisering; diskriminering; mångkulturell marknadsföring; relationsmarknadsföring; storytelling; showcase.; Cultural Sciences; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och i så fall vilken, betydelse mångfald har när en plats marknadsför sig mot dess invånare. Då vårt studieobjekt är Helsingborgs stad har vi applicerat våra teoretiska resonemang på huruvida en organisation använder mångfald i marknadsföring för att främja goda relationer mellan kommunen och invånarna. LÄS MER

  4. 9. How to stay relevant in a time of digital marketing : Investigating the perspectives of marketing agencies and business firms.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Maria Kaplo; Adam Lundkvist; [2015]
    Nyckelord :Marketing agency; Adaption; Consumer Behavior; Consumer Interactions; Digital Media; Social Media;

    Sammanfattning : Background: We certainly live in a digitalized world, most of the European countries will have at least half of their population being smartphone users. Marketers wants to use social media marketing as a way to both reach and interact with their consumers, in a fashion that has not been available before. LÄS MER

  5. 10. “Sense the band, Feel the artist” : En studie om differentiering av artister online med hjälp av sensory branding

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Angeliqa Biro; Maria Pettersson; Sanna Wettergren; [2015]
    Nyckelord :Sensory branding; Branding; Digital marknadsföring; Do-it-yourself artist; Image; Artist som varumärke; Varumärke;

    Sammanfattning : Syfte Uppsatsens syfte är att genom en analys av dagens digitala marknadsföring av artister i Sverige få fram olika strategier som kan leda till differentiering online, samt få vidare förståelse om hur artister aktivt kan arbeta med strategierna online för att förstärka helhetsupplevelsen av varumärket och hur fansen upplever det digitala arbetet. Metod Denna uppsats är genomförd utifrån en kombination av kvalitativ och kvantitativ metod och har en abduktiv ansats. LÄS MER