Sökning: "marknadsförings uppsats"
Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsförings uppsats.
11. Distribution i ett fysiskt respektive e-handelsperspektiv - Konkurrensrätten i förändring?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : A majority of the people in the developed world use Internet on a daily basis. There is a shift from physical commerce to e-commerce, meaning that Internet as a market place is growing rapidly. LÄS MER
12. Emotionell Marknadsföring på lång och kort sikt
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Målet med denna undersökning och uppsats är att klargöra vilka aspekter som är viktiga inom emotionell marknadsföring. Uppsatsen ämnar klargöra emotionell marknadsförings styrka att förbättra försäljning av produkter samt hur den bör användas för bästa effektivitet. LÄS MER
13. Sociala Medier : en ny marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats är skriven på uppdrag av Peter Hellman, Senior Adviser på Hellman & Partners. Uppsatsen avser att visa att med hjälp av sociala medier som marknadsföringsverktyg kan företag interagera med kunden på ett nytt revolutionerande sätt. LÄS MER
14. En studie om hur gymnasieskolor i Östersund hanterar konkurrens
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstrakt Titel: En studie om hur gymnasieskolor i Östersund bemöter konkurrens Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare:Thomas Olsson Handledare: Tomas Källquist Datum: 2011 – januari Syfte: Gymnasieskolorna har varit fri från konkurrens från andra aktörer, men i och med friskolereformens inträde, förändrades förutsättningarna radikalt för den kommunala gymnasieskolan. Nu trädde begrepp som marknadsföring och konkurrens in i deras vardag, då det skapade olika alternativ för eleverna att välja var de ville införskaffa sin utbildning. LÄS MER
15. Kommunikation i sociala medier : Utformandet av en kommunikationsgrund till bloggen Chefs’ Table
Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomiSammanfattning : Sociala medier har inneburit en skillnad i det vardagliga kommunikationsmönstret hos människor och på senare tid också alltmer för företagen. Eftersom att företag hela tiden bör befinna sig där kunderna befinner sig innebär detta en nödvändig förändring av företagens kommunikationsmönster. LÄS MER