Sökning: "marknadsförings uppsats"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsförings uppsats.
21. Produktplacering i bloggar : en studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Titel: Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare: Maria Mingo, Mälardalens Högskola Handledare: Lennart Haglund Kurs: Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans Nyckelord: Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende Problem: Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Syfte: I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER
22. Flyg Nordic eller fly Nordic? : En studie om lojalitet bland tjänsteresenärer i Umeå och Luleå
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : På 1970-talet var flygbolaget Southwest Airlines en av pionjärerna inom området lojalitetsprogram då de införde bonusprogrammet ”Sweetheart Stamps” för sina tjänsteresenärer. Många flygbolag följde efter och idag har nästan varje flygbolag sitt eget bonusprogram. LÄS MER
23. Corporate Social Responsibility som varumärkesbyggande verktyg
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Debatten om Corporate Social Responsibility (CSR) har pågått i över 40 år och har under de senaste åren blivit allt mer aktuell även i Sverige. Detta till följd av dels de ökade krav som medarbetare och konsumenter ställer på företagen och dels på grund av en ökande internationalisering, en snabbare informationsspridning och ett hårdare företagsklimat. LÄS MER
24. E-marknadsföring och Traditionell marknadsföring : Möjliga kombinatoriska effekter inom bilindustrin
Kandidat-uppsats, IHH, InformatikSammanfattning : A change is gradually taking place in the media industry. Traditional communication channels are being replaced by new, electronic, ones (Johnson, 2003). Segmented marketing is gaining popularity, as the mass-marketing model is becoming more or less obsolete (Kotler et al. 2001). LÄS MER
25. Vad påverkar Din shopping? - En studie ur svenska konsumenters perspektiv på vad som skapar en positiv upplevelse i en butiksmiljö.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Denna uppsats handlar om vilken typ av upplevelse konsumenter förväntar sig under sin shoppingtur samt hur olika faktorer påverkar denna upplevelse. Eftersom upplevelseskapandet har blivit väldigt populärt marknadsförings verktyg hos de nya moderna detaljhandels företag undersöks i detta arbete om butikerna lyckas med detta och hur kunderna uppfattar dessa koncept. LÄS MER