Sökning: "marknadsförings uppsats"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsförings uppsats.

  1. 21. Produktplacering i bloggar : en studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Maria Mingo; [2008]
    Nyckelord :produktplacering; blogg; kommunikationsprocessen; word of mouth; stealth marketing;

    Sammanfattning : Titel:             Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare:   Maria Mingo, Mälardalens Högskola Handledare: Lennart Haglund Kurs:            Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans   Nyckelord:   Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende       Problem:       Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv.   Syfte:            I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet                    med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER

  2. 22. Flyg Nordic eller fly Nordic? : En studie om lojalitet bland tjänsteresenärer i Umeå och Luleå

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Joon Petersson; Johanna Wahlberg; [2007]
    Nyckelord :Business-to-business; CRM; lojalitet; flygindustri; tjänsteresenärer;

    Sammanfattning : På 1970-talet var flygbolaget Southwest Airlines en av pionjärerna inom området lojalitetsprogram då de införde bonusprogrammet ”Sweetheart Stamps” för sina tjänsteresenärer. Många flygbolag följde efter och idag har nästan varje flygbolag sitt eget bonusprogram. LÄS MER

  3. 23. Corporate Social Responsibility som varumärkesbyggande verktyg

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Axell; Minéa Rudin; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Debatten om Corporate Social Responsibility (CSR) har pågått i över 40 år och har under de senaste åren blivit allt mer aktuell även i Sverige. Detta till följd av dels de ökade krav som medarbetare och konsumenter ställer på företagen och dels på grund av en ökande internationalisering, en snabbare informationsspridning och ett hårdare företagsklimat. LÄS MER

  4. 24. E-marknadsföring och Traditionell marknadsföring : Möjliga kombinatoriska effekter inom bilindustrin

    Kandidat-uppsats, IHH, Informatik

    Författare :Andreas Fredriksson; Tomas Wahlstöm; Markus Lindholm; [2005]
    Nyckelord :e-marketing; marketing; car industry; e-marknadsföring; marknadsföring; bilindustrin;

    Sammanfattning : A change is gradually taking place in the media industry. Traditional communication channels are being replaced by new, electronic, ones (Johnson, 2003). Segmented marketing is gaining popularity, as the mass-marketing model is becoming more or less obsolete (Kotler et al. 2001). LÄS MER

  5. 25. Vad påverkar Din shopping? - En studie ur svenska konsumenters perspektiv på vad som skapar en positiv upplevelse i en butiksmiljö.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Barbara Sadowska; Erika Réthy; Natasza Monika Ordon; [2005]
    Nyckelord :h m; upplevelser; konsumenter; butiksmiljö; faktorer; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vilken typ av upplevelse konsumenter förväntar sig under sin shoppingtur samt hur olika faktorer påverkar denna upplevelse. Eftersom upplevelseskapandet har blivit väldigt populärt marknadsförings verktyg hos de nya moderna detaljhandels företag undersöks i detta arbete om butikerna lyckas med detta och hur kunderna uppfattar dessa koncept. LÄS MER