Sökning: "massmedia information"

Visar resultat 16 - 20 av 68 uppsatser innehållade orden massmedia information.

  1. 16. Tillit skapas då ingen tittar : en studie av förtroendet för Postnord

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Okan Arabaci; Peder Westerlind; [2017]
    Nyckelord :Förtroende; massmedia; information; postleverantör; Postnord; ärlighet; tillförlitlighet; kompetens; rykte;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar den i media omtalade postleverantören Postnord och huruvida detskett något skifte i kundernas förtroende på grund av just detta. Syftet är just att studera hur enpopulations förtroende för ett företag blir påverkad av negativa nyheter under en längretidsperiod. LÄS MER

  2. 17. Företagskommunikation vid skandaler : Strategier och taktiker vid eftersträvande av legitimitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Klas Morin; Kristoffer Åström; [2017]
    Nyckelord :Skandaler; legitimitet; signalteori; agentprincipalteori; intrycksteori; verbala taktiker; strategi;

    Sammanfattning : Företagsskandaler tenderar att få stor uppmärksamhet i massmedia. Denna negativa publicitet är skadlig för företagens legitimitet och i förlängningen företagets överlevnad. För att säkra denna resurs behöver företagets handlingar stämma överens med samhällets förväntningar på verksamheten. LÄS MER

  3. 18. Massmedias påverkan på destiantionsimage : En studie om researrangörernas hanterande och agerande gällande destiantionsimage

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Angelica Gustafsson; Cornelia Frammin; Sofie Wangärd; [2017]
    Nyckelord :Destination image; tour operator; media; strategies; destinations; destinations; negative news reporting; destinationsimage; researrangör; massmedia; strategier; resmål; destinationer; negativ nyhetsrapportering;

    Sammanfattning : Turistindustrin är en viktig industri ur ett ekonomiskt perspektiv samtidigt som den är mycket sårbar för negativa händelser som sker runt om i världen. Då information och nyheter sprids snabbare än någonsin, på grund av den enkelhet som finns att ta till sig information, är det lätt att destinationers image påverkas av det som förmedlas via media. LÄS MER

  4. 19. Splitleverans av mjölk : en studie om svenska mjölkproducenters incitament till splitleverans

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Matilda Helgesson; Ellinor Svensson; [2016]
    Nyckelord :kooperativ; lönsamhet; mejeri; mjölkkris; mjölkproducent; splitleverans; transaktionskostnader; transaktionsspecifika tillgångar; variabler; vertikal integration;

    Sammanfattning : Utvecklingen på den europeiska mejerimarknaden har orsakat en ekonomisk kris för de svenska mjölkproducenterna. Krisen är en följd av avskaffandet av mjölkkvoter för den europeiska mjölkproduktionen vilken skapat en obalans mellan produktion och konsumtion av mjölk, där utbudet överstiger efterfrågan. LÄS MER

  5. 20. Massmediers inflytelse samt svenska turisters attityder : En kvantitativ studie om mediebevakning och dess verkan hos svenska turister

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Maria Hassan; Rosnani Hasan Ibrahim; [2016]
    Nyckelord :Tourism; Media Coverage; Media Effect; Refugee tide; Tourist Destination; Lesvos Greece ; attitudes; views and understanding.; Mediebevakning; Turism; Synsätt och Attityder; Flyktingström; Turistdestination; Lesbos;

    Sammanfattning : Dagens teknologi förenklar integrationen mellan människor med stort avstånd, något man inte kunde föreställa sig tidigare. Massmedier som nyhetskanaler och sociala medier tillåter människor att interagera samt läsa och samla in information från hela världen. LÄS MER