Sökning: "ompositionering"

Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade ordet ompositionering.

  1. 16. Manöverdon till haptikenhet : Simulering och ergonomi

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Martin Halvarsson; Ebba Lindh; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport presenterar en utvecklad konceptmodell av ett manöverdon till en haptikenhet med sex frihetsgrader (DOF) som tidigare tagits fram av Institutionen för Maskinkonstruktion vid KTH i sammarbete med Karolinska Institutet. Projektets syfte har varit att identifiera den typ av kirurgiska operationer som är lämpliga att simulera med den utvecklade tekniken. LÄS MER

  2. 17. Ompositioneringens dolda hot : Riskerna med varumärkesompositioneringar

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Ruaa Tayeh; Jennifer Uhman; [2011]
    Nyckelord :Brand; brand image; brand identity; positioning; repositioning; revitalizing; strategic change; Varumärke; varumärkesimage; varumärkesidentitet; positionering; ompositionering; revitalisering; strategisk förändring  ;

    Sammanfattning : The purpose with this essay is to study how companies use the repositioning process and identify the risks involved from a business perspective. We have chosen to base our essay on the following research questions: What reasons are there for a company to initiate a repositioning?, What does it mean for companies to implement a repositioning?, What are the risks with a repositioning? We have used a qualitative research method and have chosen to interview six respondents which in various ways are actively working with brand repositioning. LÄS MER

  3. 18. Framgångsdrivet arv : En studie i hur ompositionering påverkar varumärkets identitet och image

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :EVELINA KARLSSON; SARAH FREDRIKSSON; [2011]
    Nyckelord :ompositionering; repositionering; repositioning; brand identity; brand image; varumärkesidentitet; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Ett varumärke är en stor del av företagsstrategin för ett framgångsrikt företag och det är viktigt att skydda och bevara sitt varumärke. För att skapa och utveckla ett varumärke krävs en tydlig varumärkesstrategi, där den viktigaste delen är varumärkesidentiteten som är riktlinje för företagets arbete med varumärket. LÄS MER

  4. 19. Fashion 2.0 - Svensk modebevakning i den digitala tidsåldern

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Helmre; Louise Livijn; Emma Ljungstrand; [2011]
    Nyckelord :Disruptiv Innovation; digitalisering; marknadsposition; modemagasin; modebloggar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen ämnar ge svar på om det idag har skett ett ompositionering av modemagasinens ställning på marknaden med hänsyn till modebloggarnas utbredning - i ljuset av den digitalisering som i dagsläget påverkar branschen. Metod: I denna uppsats återfinns både kvalitativ och kvantitativ metod. LÄS MER

  5. 20. Ompositionering av varumärken i livsmedelsbranschen - En studie av Lidls situation i Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gerard Brodin; Natassja Sinik; Tina Sanader; [2010]
    Nyckelord :Fo #776; retagsimage; fo #776; retagsprofil; ompositionering; preferenser; varuma #776; rkesstrategi.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva det eventuella gapet mellan lågprismatbutikers profil och image och undersöka vilka preferenser som finns mot livsmedelskedjor med lågprisinriktning för att minska gapet efter dessa preferenser. Studien visade att vid utebliven lönsamhet är det viktigt för företag att ta reda på konsumenternas image till företaget, vilka konsumenternas preferenser är för att sedan ändra sin profil så att den stämmer överens med vad konsumenterna önskar. LÄS MER