Sökning: "ompositionering"
Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade ordet ompositionering.
21. Butiksmixens betydelse för skapandet av ett attraktivt köpcentrum : Vilken betydelse har ankarbutikerna?
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : De senaste åren har det byggts ett flertal nya köpcentrum runt om i Sverige, varav nyligen Modehuset i Hansa City i utkanten av centrala Kalmar. Då Modehuset innehåller liknande butiker till de köpcentrum som redan finns i Kalmar frågade vi oss varför de delvis väljer att etablera desamma och varför de istället inte valde att sticka ut med ett annorlunda butiksutbud. LÄS MER
22.
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Huri Eunice Aguilar Fyra PR-konsulters syn på hur man förändrar ett personligt varumärke. - En kvalitativ undersökning om processen av att förändra ett personligt varumärke. Antal sidor: 38 Uppsatsen behandlar processen av att förändra ett befintligt personligt varumärke. LÄS MER
23. Ompositionering av ett etablerat varumärke : Hemtex ompositioneringsprocess samt studie av konsumenternas uppfattning
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The competition for customers in today’s society is growing rapidly. Companies invest a great amount of time and recourses to establish and preserve a strong brand. LÄS MER
24. Ompositionering av ett varumärke i kris : Har konsumenterna uppfattat JC:S nya varumärkesidentitet?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
25. Ett varumärke i nya kläder – en studie om KappAhl; ur två perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Ett varumärke i nya kläder – en studie om KappAhl; ur två perspektiv Kurs: SMTX06 – Service Management: Kandidatuppsats, 15 p Författare: Andreas Klingstedt, Philip Persson, Henrik Runnström Handledare: Szilvia Gyimothy och Pavla Kruzela Nyckelord: Varumärke, Varumärkeskapital, Positionering, Ompositionering Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för hur ett svenskt detaljhandelsföretag arbetar med en ompositionering, samt att redogöra hur konsumenten uppfattar varumärket idag, och om man har påverkats av ompositioneringen. Metod: För att kunna uppnå vårt syfte och besvara de frågeställningar som vi har valt ska genomsyra vår uppsats har vi därför valt att arbeta med insamlingsmetoder av både kvalitativ och kvantitativ karaktär. LÄS MER