Sökning: "ompositionering"

Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade ordet ompositionering.

  1. 11. Att fräscha upp ett varumärke : Ett modeföretags ompositioneringsarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Landh Rebecka; Lindholm Sofia; Stark Amanda; [2016]
    Nyckelord :Ompositionering; Positionering; Varumärke; Varumärkesidentitet; Trogna kunder; Oscar Jacobson;

    Sammanfattning : Modekonsumtion handlar idag mycket om självförverkligande och identitet och konsumenter köper ofta produkter baserat på varumärke. Därför lägger många företag stora resurser på att bygga upp starka varumärken och för att bli framgångsrika är det viktigt att de hittar en attraktiv position för det på marknaden. LÄS MER

  2. 12. Sjuksköterskans preventiva omvårdnadsåtgärder för patienter med trycksår i samband med sjukhusvistelse : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för hälso- och vårdvetenskap

    Författare :Matilda Frisegård; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Redan under 1500-talet i Frankrike behandlade kirurgen Ambroise Pare patienter med trycksår. Trycksår är vanligt förekommande hos patienter på sjukhus och drabbar både livskvaliten hos patienterna samt bidrar till höga kostnader för samhället. LÄS MER

  3. 13. Olika förhållningssätt, olika förutsättningar : Samspel kring barns bildskapande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Felicia Svensson; Emil Biltmark; [2015]
    Nyckelord :Creative arts; preschool; positioning theory; social constructionism; young children; Bildskapande; förskola; positioneringsteori; socialkonstruktionism; yngre barn;

    Sammanfattning : Den här kvalitativa studien utgår ifrån ett socialkonstruktionistiskt perspektiv.Positioneringsteorin används för att analysera den producerade empirin. Två pedagoger och fembarn i åldrarna två till tre år på en förskola i västra Sverige har deltagit i studien. Videofilmninghar använts som metod för att producera empirin. LÄS MER

  4. 14. En blondins karriärsresa : En kvalitativ studie om ompositioneringen av varumärket Blondinbella

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Hanna Westrin; Sandra Holgersson; [2013]
    Nyckelord :Varumärke; Ompositionering; Blondinbella; Varumärkeshantering; Blogg; Isabella Löwengrip;

    Sammanfattning : Isabella Löwengrips karriär tog fart genom att hon 2005 startade en blogg där hon delgav omvärlden delar av sitt liv som tonåring. Hennes blogg växte snabbt till en av Sveriges mest lästa bloggar och hon gjorde sig känd under namnet Blondinbella. LÄS MER

  5. 15. Abecita: en studie i varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carolina Göransson; Julia Stefansson; [2012-02-13]
    Nyckelord :varumärke; underkläder; ompositionering; positionering; inköpare; repositionering; image; produktutveckling; mode;

    Sammanfattning : .... LÄS MER