Sökning: "ompositionering"
Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade ordet ompositionering.
11. Att fräscha upp ett varumärke : Ett modeföretags ompositioneringsarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modekonsumtion handlar idag mycket om självförverkligande och identitet och konsumenter köper ofta produkter baserat på varumärke. Därför lägger många företag stora resurser på att bygga upp starka varumärken och för att bli framgångsrika är det viktigt att de hittar en attraktiv position för det på marknaden. LÄS MER
12. Sjuksköterskans preventiva omvårdnadsåtgärder för patienter med trycksår i samband med sjukhusvistelse : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för hälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Redan under 1500-talet i Frankrike behandlade kirurgen Ambroise Pare patienter med trycksår. Trycksår är vanligt förekommande hos patienter på sjukhus och drabbar både livskvaliten hos patienterna samt bidrar till höga kostnader för samhället. LÄS MER
13. Olika förhållningssätt, olika förutsättningar : Samspel kring barns bildskapande i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Den här kvalitativa studien utgår ifrån ett socialkonstruktionistiskt perspektiv.Positioneringsteorin används för att analysera den producerade empirin. Två pedagoger och fembarn i åldrarna två till tre år på en förskola i västra Sverige har deltagit i studien. Videofilmninghar använts som metod för att producera empirin. LÄS MER
14. En blondins karriärsresa : En kvalitativ studie om ompositioneringen av varumärket Blondinbella
Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Isabella Löwengrips karriär tog fart genom att hon 2005 startade en blogg där hon delgav omvärlden delar av sitt liv som tonåring. Hennes blogg växte snabbt till en av Sveriges mest lästa bloggar och hon gjorde sig känd under namnet Blondinbella. LÄS MER
15. Abecita: en studie i varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER