Sökning: "praktikhandledare"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet praktikhandledare.

  1. 1. Rekryteringsprocesser i Teori och Praktik : En kvalitativ fallstudie om Eskilstuna kommun

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kristian Dabeski; Sami Eid Mohammad; [2023]
    Nyckelord :Idealtypiska rekryteringsprocesser; 360 modellen; Bedömningscirkeln och 12-stegs modellen;

    Sammanfattning : Date: 2023-05-30Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 creditsInstitution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Kristian Dabeski Sami Eid Mohammad (02/02/24) (01/04/19)Title: Recruitment processes in Theory and PracticeSupervisor: Johan Grinbergs Keywords: Ideal Recruitment process, 360˚ model, the Assessment Circle and 12-step model Research questions: What challenges and consequences can arise when there is a gap between the organisation’s theoretical and practical application of recruitment processes?How can the ideal-typical recruitment processes be evaluated based on usability and applicability in practice?Purpose: The purpose of this study is to study a recruitment process and deepen understanding of recruitment processes using ideal-typical recruitment models.Method: This study uses a qualitative research method with semi-structured interviews to collect empirical data from interviewees with different experience in recruitment. LÄS MER

  2. 2. Samspel kring ett förändrat handledaruppdrag : Lärarhandledares berättelser om samspelets betydelse för utvecklingen av handledaruppdraget

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Erika Wallin; [2022]
    Nyckelord :samspel; lärarhandledare; handledare; praktikhandledare; lärarutbildare; handledarroll; handledning; handledaruppdrag; praktik;

    Sammanfattning : Studien handlar om hur lärarhandledare samspelar för att ta sig an ett delvis nytt handledaruppdrag när skolan de är verksamma på blir en VI-skola. Syftet med studien är att, genom handledarnas berättelser, undersöka vad samspelet mellan handledarna har för betydelse för handledaruppdragets genomförande och för handledarrollens utvecklande. LÄS MER

  3. 3. “Man kan ju inte vara kunnig innan man fått en chans att lära sig” : En studie om byggbranschens upplevelser av yrkeselevers yrkeskunnande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Iréne Blank; Magdalena Fridén; [2017]
    Nyckelord :Vocational Program; vocational skill; competence; school reform of 2011; guiding counseling; Yrkesprogram; gy11; gymnasiereform; kompetens; studie- och yrkesvägledare; yrkeskunnande;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur praktikhandledare inom bygg- och anläggningsprogrammet uppfattar byggelevers yrkeskunnande och om de upplever någon skillnad i yrkeskunnandet mot före gymnasiereformen 2011. Studie- och yrkesvägledare fungerar som en länk mellan eleverna och branscherna där det är viktigt för vägledaren att ha kännedom om branschernas synsätt. LÄS MER

  4. 4. Praktik från handledarens perspektiv. : - En kvalitativ studie om praktikhandledares erfarenheter av att ta emot personalvetarstudenter.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Katrin Sundqvist; [2013]
    Nyckelord :Handledare; handledning; praktik; praktikant; yrkespraktik;

    Sammanfattning : Denna studie syftade till att beskriva och skapa förståelse för praktikhandledares erfarenheter av att ta emot praktikanter. Semi-strukturerade intervjuer genomfördes med sju tidigare praktikhandledare för Personalvetarprogrammet. LÄS MER

  5. 5.   Yrkeskunskap - Yrkesfärdighet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :John Holmberg; [2011]
    Nyckelord :Yrkeskunskap; yrkeskunnande; yrkesutbildning;

    Sammanfattning : Målen för gymnasieskolans läroplan Lpf 94 handlar om yrkesförberedelse och utveckling av insikter, en något ödmjuk inställning till komplexiteten i uppdraget. I Gy11 är man mer rak på sak, eleven förväntas kunna ett eller flera yrken när de lämnat skolan. LÄS MER