Sökning: "purchasing cost model"

Visar resultat 11 - 15 av 75 uppsatser innehållade orden purchasing cost model.

  1. 11. Upplevelser från återförsäljare i modebranschen : digitala mötens påverkan på inköpsbeslutet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Bergfalk; Axel Klum; Erik Tollin; [2021]
    Nyckelord :Digital meetings; purchasing; purchasing process; purchasing decision; relationships; uncertainty; trust; the fashion industry; fashion retailers; Digitala möten; inköp; inköpsprocess; inköpsbeslut; relationer; osäkerhet; förtroende; modebranschen; återförsäljare i modebranschen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka utmaningar och möjligheter återförsäljare i modebranschen i Sverige upplever med inköp via digitala möten samt dess inverkan på inköpsbeslutet. Studien ämnar också undersöka hur relationen mellan leverantör och återförsäljare påverkar inköpsbeslutet vid inköp via digitala möten. LÄS MER

  2. 12. eCRM features and customer loyalty : A qualitative study within the video streaming industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Millie Karphammar; Jennifer Brettschneider; [2021]
    Nyckelord :eCRM; CRM; customer loyalty; video streaming industry;

    Sammanfattning : The video streaming industry has grown at a rapid speed during the past decade and has becomea trending topic in regard to technological advancements. Nowadays, there are manycompetitors in the market, and it is getting harder to stand out from the competition. LÄS MER

  3. 13. Boost your spare parts supply - A case study on cooperation terms in the spare parts supply chain focused on the supplier-buyer dyad

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Måns Krantz; Anders Fasth Gillstedt; [2021]
    Nyckelord :Purchasing; After-Sales; Spare Parts; Supply Chain Management; Supplier Collaboration; Consignment Stock Strategy; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Purchasing has become an increasingly important function in manufacturing companies, as it accounts for a large extent of total spending and influences a company's competitive position. It is relevant for Tetra Pak, a global manufacturer of packaging and processing solutions, active since the 1950s. Tetra Pak has over 100. LÄS MER

  4. 14. Kartläggning och kalkylering av processer på tillverkande företag : Process-, och kostnadskartläggning av en ompackningsprocess

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Sebastian Ericsson; Matilda Kruse; [2021]
    Nyckelord :Processer; kartläggning; ompackningsprocess; inköp; paketering; kostnadskartläggning; processtider; kalkylering; påläggsprocent; PDSA-cykeln.;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to map the costs linked to a repackaging process and to investigate how a repackaging process can be cost based. The study will answer the questions below: 1.        How can a process mapping be carried out? 2.       How can a cost mapping of a process be carried out? 3. LÄS MER

  5. 15. Utility and Weight Importance of Product Delivery Attributes in a Collection and Delivery Point Dominated Marketplace

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Axel Angberg; [2020-06-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : When purchasing a product from an e-commerce retailer, consumers often gets to choose among different delivery options, consisting of multiple attributes that are evaluated to choose the most preferred one. Information integration theory (IIT) was used as the model to know how consumers integrate and evaluate a multi-attribute problem such as last mile delivery choice. LÄS MER