Sökning: "radio tjänst"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden radio tjänst.
1. Mätningar av internetkapacitet, tillförlitlighet och fördröjning i ett Stockholmsbaserat Starlink-system : En undersökning av hur satellitinternet kan bidra till att ökateckningsgrad i Sverige
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Det är mycket dyrt att utveckla markinfrastruktur för att försörja hela jorden med internet. Detta ärspeciellt fallet i glesbebyggda områden då det finns lite ekonomisk vinning. Sverige som är ett stortoch glesbefolkat land har stora områden av denna typ. LÄS MER
2. Streamline the ski rental process using RFID technology : Develop a solution that optimizes the ski rental process and is designed after the customer´s and staff´s needs.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Imagine you have booked a trip to the mountains and want to experience nature and the slopes. But unfortunately, you do not own your equipment and need to rent from a ski rental. As a customer, you then hope the rental process goes quickly, smoothly, and efficiently to avoid standing in long queues. LÄS MER
3. Public Service Broadcasting in the digital media age : How streaming services reshape the role of Greek public network ERT from state to public service broadcaster?
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Media are created to disseminate information and foster dialogue to support democratic societies. As society evolved and liberalism and marketization gained ground, Public Service Broadcasting was established to produce and distribute content that benefits society without aiming for profit. LÄS MER
4. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER
5. Undersökning av digital marknadsföringsstrategi
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Företag står under ständig utveckling och en drivkraft att öka sin omsättning och stärka sitt varumärke. För att nå ut med sin produkt, tjänst eller kännedom om varumärket så marknadsför sig företag. LÄS MER