Sökning: "reklambyrå struktur"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden reklambyrå struktur.

  1. 1. Kompetensutveckling inom ledarskap i reklambranschen i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Anya Ernest; [2007]
    Nyckelord :ledarskap; leadership; kompetensutveckling; competence development; reklambyrå; advertising agency;

    Sammanfattning : För ett kreativt ledarskap behövs kompetens inom flera olika områden. Olika former av struktur, kunskap om personal, medvetenhet om maktrelationer och det skådespel som pågår är fyra perspektiv på organisation och ledarskap som Bolman och Deal (2005) skriver om i boken Nya perspektiv på organisation och ledarskap. LÄS MER

  2. 2. Lärande i små projektintensiva företag : En fallstudie med samtliga medarbetare på Markant Reklambyrå i Karlstad

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jessica Eklund; Magnus Eklund; [2006]
    Nyckelord :Lärande organisation;

    Sammanfattning : En lärande organisation kännetecknas av att medarbetarna i en organisation utvecklar och för vidare kunskap mellan varandra, samt förmågan att förändra och tillämpa kunskaperna. Peter Senge utvecklade begreppet en lärande organisation och med hjälp av fem discipliner redogör han vad en organisation bör göra för att åstadkomma en lärande organisation. LÄS MER