Sökning: "skatteverket service"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden skatteverket service.

  1. 1. Framgångsrik implementering av ny teknik och AI : En kvalitativ undersökning av svenska myndigheters effektiviseringsarbeten med chattbots i kundtjänsten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :Maja Markiewicz; [2023]
    Nyckelord :Chatbot; Socioteknisk systemdesign; Innovationer; Implementering; Organisatorisk tröghet; Förändringsledning;

    Sammanfattning : The following thesis investigates how Transportstyrelsen, a Swedish authority, can use chatbots in their customer service to increase effectivity, save resources and be more available to their customers. Therefore, this report aims to map the effects a chatbot-implementation would have on Transportstyrelsen’s business and what technical and organisational factors that contribute to a successful implementation of the chatbot. LÄS MER

  2. 2. Redesigning the user experience in a public organisation : The case of the Swedish Tax Agency’s e-service ”Skattekonto”

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Matilda Bankel; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Public e-services are often synonymous with being frustrating to use. The reason for this is that state-run electronic services (e-services), such as the ones run by the Swedish Tax Agency (Skatteverket), are expected to be intuitive, innovative, and easy to use. LÄS MER

  3. 3. En tematisk analys av Skatteverkets chatbot utifrån den statliga värdegrunden

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niki Samakovlis; Adam Särnell; [2021]
    Nyckelord :Chattbot; Skatteverket; Den statliga värdegrunden.;

    Sammanfattning : Som statligt anställd på en svensk myndighet ska ens arbete genomsyras av demokratiska värderingar enligt den statliga värdegrunden. Skatteverket har sedan 2018 använt sig av en digital medarbetare i form av chatboten Skatti som svarar på vanliga frågor om folkbokföring och inkomstdeklarationer. LÄS MER

  4. 4. Användarmedverkan vid utveckling av digitala tjänster : En kvalitativ studie på fem statliga förvaltningsmyndigheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Kristina Makhoul; [2021]
    Nyckelord :User participation; user involvement; citizen involvement; e-services; public e-services; digital services; managing authorities; state agencies; agencies; challenges; Användarmedverkan; användarinvolvering; medborgarmedverkan; e-tjänster; offentliga e-tjänster; digitala tjänster; förvaltningsmyndigheter; statliga myndigheter; myndigheter; utmaningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka användarmedverkan vid utveckling av digitala tjänster hos statliga förvaltningsmyndigheter i Sverige. Tidigare har forskning fokuserat på att undersöka kommuner och deras involvering av användaren vid utveckling av tjänster. LÄS MER

  5. 5. “GO FOR THE MONEY” : - EN MÅL-PROCESSUTVÄRDERING AV OPERATION KLÖVER

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)

    Författare :Dorentina Bahtiri; Blerta Murici; [2021]
    Nyckelord :Crime-fighting; Crime prevention; Goal-process evaluation; Inter-agency collaboration; Police operations; Brottsbekämpande; Brottsförebyggande; Myndighetssamverkan; Mål-processutvärdering; Polisiära insatser.;

    Sammanfattning : Regeringsuppdraget Tillsammans mot brott har ökat prioriteringen av och intresset i myndighetssamverkan. Detta utgör bakgrunden till Operation Klöver där åtta olika aktörer var involverade; Polismyndigheten, Tullverket, Kronofogden, Arbetsmiljöverket, Miljöförvaltningen, Skatteverket, Räddningstjänsten Nordväst samt Försäkringskassan. LÄS MER