Sökning: "snapshot aesthetics"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden snapshot aesthetics.
1. Paid snapshots - A quantitative study of 'snapshot' aesthetics in paid social media
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Paid advertisement continues to be an important tool to reach new customers and increase revenue for retailers. Investments in paid social media remain on the uprise and the effectiveness of reaching new customers through owned media remain questioned. LÄS MER
2. DOLD MARKNADSFÖRING: ATT SÄLJA EN LIVSSTIL : En semiotisk innehållsanalys av Nelly.com på Instagram
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The aim of this study is to distinguish how the fashion brand Nelly.com chooses to portray themselves through their Instagram posts and how the snapshot aesthetic is displayed in these. The aim is further to reveal what they are advertising and what characterizes the group identity Nelly.com is inviting their recipients to. LÄS MER
3. Färgat ljus i den exteriöra offentliga miljön - En jämförelse av ljussättningar utifrån ett estetiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : För att skapa trevligare och förbättrade utomhusmiljö har det blivit en allt vanligare syn med färgad belysning i städer, men vid felanvändning av dessa riskerar det att störa eller upplevas obehagligt. På två platser i Jönköping har man applicerat färgat ljus på två väldigt olika sätt, dessa platser är Lillsjöplan och Fiskargränd, en med en väldigt påtaglig färgeffekt och den andra med en mer subtil användning av färg. LÄS MER
4. The Choice of Image Aesthetic in Social Media and its Impact on Consumers - should brands use snapshot images, studio images or a mix between them?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Social Network Sites (SNS) has emerged as the premier communication-tool for consumers, but also as an important channel for finding product and brand information. In SNS, user-generated content is the norm and bloggers and so called "influencers" (influential SNS-users) have played an important part in developing the networks to commercial platforms. LÄS MER