Sökning: "storytelling platsmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden storytelling platsmarknadsföring.

  1. 1. Säger en bild mer än tusen ord? : -En turismvetenskaplig studie om maktfördelning genom nya marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lotta Wiandt; Pernilla Bredberg; [2021]
    Nyckelord :Place marketing; Marketing; Social media; Place brand; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Co-Creation; Platsmarknadsföring; Marknadsföring; Sociala medier; Varumärke; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Samskapande;

    Sammanfattning : I denna studie har kommunala destination management organization (DMOs) kring Vänern studerats och specifikt hur de implementerar sociala medier i deras marknadsföring. Vi har haft som syfte att studera hur användandet av sociala medier som marknadsföringskanal kan medföra en maktförflyttning och i förlängningen påverka en plats varumärke. LÄS MER

  2. 2. Berättelsen av en plats - en studie om samband mellan platsskapande & storytelling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Tamara Milic; Sarah Zander; [2018]
    Nyckelord :Platsskapande; Storytelling; Destinationsimage; Upplevelsekoncept; Platsmarknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. På upptäcktsfärd i Sagobygden : hur det immateriella kulturarvet används i en bygd

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Sofia Mevius; [2018]
    Nyckelord :immateriellt kulturarv; muntlig berättartradition; Sagobygden; platsmarknadsföring; historiebruk; översättningsmodellen; kulturarvsproduktion;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur immateriellt kulturarv används och framträder i vad som har kommit att kallas Sagobygden, vars område täcks av Ljungbys, Alvestas, och Älmhults kommuner i Kronobergs län. Kulturarv är av stor vikt för bland annat kulturell mångfald och sägs ha en betydande påverkan på regioners ekonomi. LÄS MER

  4. 4. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oscar Friberg; Amelie Jönsson; [2018]
    Nyckelord :storytelling; word-of-mouth; platsmarknadsföring; marknadsmix; gårdsbutik; livsmedelsproduktion;

    Sammanfattning : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. LÄS MER

  5. 5. Cirkeln och Jordskott som platsmarknadsföring : Från berättelse till verklighet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Rohdin; Diana Ellmark; [2016]
    Nyckelord :Turism; Platsmarknadsföring; Film- och litteraturturism; Övernaturliga fenomen; Popkultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att förstå hur man kan marknadsföra en destination med hjälp av film och litteratur inom en viss genre. I uppsatsen undersöks två fallstudier; Sala och Fagersta om hur de använder eller kan använda filmen Cirkeln samt serien Jordskotti deras platsmarknadsföring. LÄS MER