Sökning: "teori om att konsumera"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden teori om att konsumera.
1. ” Lågkonjunktur - ett hinder för utvecklingen mot ett mer hållbart samhälle?”
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hållbarhet, hållbar utveckling och ekologiskt är idag vanligt förekommande begrepp i samhället. Människans globala påverkan på naturen har de senaste decennierna accelererat snabbare än någonsin. En stor bidragande faktor till de ökade utsläppen av växthusgaser är konsumtionen. LÄS MER
2. Hållbar marknadsföring : En kvalitativ studie om hållbar marknadsföring inom livsmedelsindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet har länge varit ett omdiskuterat ämne och grundar sig i att vi inte har tagit hand om jordens resurser på ett ansvarsfullt sätt. Konsumtionen som sker idag är långt ifrån hållbar. I dagens ohållbara samhälle står livsmedelsindustrin för en stor del av den negativa klimatpåverkan. LÄS MER
3. #SHEINHAUL – Klimathotets sämsta vän? : en analys av unga kvinnors konsumtionsvanor utifrån Instagram-hashtaggen #SHEINHAUL
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Scrollandet på medieplattformen Instagram är numera en vardaglig rutin för många unga kvinnor. Plattformen har kommit att bli en viktig plats för bland annat stora fast fashion-företag att marknadsföra sig på. LÄS MER
4. Kommunikation – H&M : en kvalitativ fallstudie av H&M Conscious med kompletterande intervjuer
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Detta arbete är en kvalitativ studie som undersöker hållbarhet och miljöaspekter inom klädindustrin. Specifikt analyseras konceptet ”Fast Fashion” och dess plats i klädindustrin, samt ”Green Marketing” och hur det kan användas av företag. Vidare studeras H&M och deras kollektion H&M Conscious som specifikt exempel. LÄS MER
5. Influerad av influencers
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Influerad av influencers. Universitet och program: Lunds Universitet, Campus Helsingborg. Service Management, Retail. LÄS MER