Sökning: "time sharing"

Visar resultat 1 - 5 av 869 uppsatser innehållade orden time sharing.

  1. 1. Partipolitiskt engagerade individers upplevelser av sin politiska påverkan genom sociala medier. En kvalitativ intervjustudie av unga vuxna svenska

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tilly Hild; [2024-03-06]
    Nyckelord :“Political efficacy”; politisk påverkan; politiskt deltagande; sociala medier; unga vuxna; “connective action”; “collective action”; beständighet;

    Sammanfattning : The younger generation of today engages less in conventional political practices than previous generations when they were young (Dezelan, 2023, p.6). LÄS MER

  2. 2. Förskollärares uppfattningar om biologi i förskolan : En fenomenografisk studie om naturvetenskaplig undervisning med de yngsta barnen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Victoria Cederfeldt; [2024]
    Nyckelord :Biology; Curriculum; Perceptions; Preschool Teachers; Younger Children; Biologi; Förskollärare; Läroplanen; Uppfattningar; Yngre barn;

    Sammanfattning : Föreliggande studie utgår från ett fenomenografiskt perspektiv med syfte att synliggöra förskollärares uppfattningar och tolkningar av förskolans läroplans mål Lpfö18 om biologi, i arbete med de yngsta barnen 1–3 år. Studien genomfördes genom semistrukturerade intervjuer med fyra förskollärare på tre olika förskolor. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Language on Bilateral Trade

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Wilma Geust; Hanna Szinai; [2024]
    Nyckelord :gravity; language; bilateral trade; trade models; internet;

    Sammanfattning : This paper investigates the impact of different language factors on international bilateral trade from 1996 to 2020 through gravity model analysis. Sharing a common language has been proven to facilitate trade between countries and is often included as an indicator variable in the gravity model of trade. LÄS MER

  4. 4. Reklam för vad, kläder eller kroppar? : En multimodal kritisk diskursanalys om hur skönhetsideal framställs i Lindex kampanj ”Reinvent the Model”

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emelie Lundgren; Alma Wikberg; [2024]
    Nyckelord :Beauty standards; advertising; fashion industry; femvertising; woke; multimodal critical discourse analysis;

    Sammanfattning : Marketing is crucial to the success of any company, and in line with an increased emphasis on sustainability, many companies now include sustainability issues in their communications. The clothing company Lindex's campaign ”Reinvent the Model” aims to reshape the female ideal and promote diversity in their marketing. LÄS MER

  5. 5. Onboarding New Users for Initial Creation of Photo Book in Mobile Application

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Ida Aavik; [2024]
    Nyckelord :Onboarding; User experience; Photo book; Usability; Interaction design; Onboarding; Användarupplevelse; Fotobok; Användbarhet; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : Photography holds great significance by capturing memories and sharing stories. Today, the average user has around 2,000 photos on their smartphone, many of which go unnoticed. Once Upon is a mobile application launched in 2017, where users can create photo books to collect their memories in a physical book. LÄS MER