Sökning: "trysil"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet trysil.

  1. 1. Varför väljer turister Sälen i stället för Åre, Trysil eller Kläppen? : En deduktiv studie om varför turister väljer att resa till Sälen som destination istället för liknande skidorter som Åre, Trysil och Kläppen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Emmy Karlsson; Samuel Riedengaard; Oscar Zachrison; [2023]
    Nyckelord :Turister; Destinationer; Resa; Vinterturism; Fjällturism; Köpbeslut; Marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : This study investigated why tourists choose to travel to a specific destination, in this case Sälen, instead of traveling to similar destinations and similar alternatives such as Åre, Trysil and Kläppen. The goal of the study is to provide material that gives a greater knowledge of consumer behavior as it relates to the decision-making process while selecting a ski resort. LÄS MER

  2. 2. Professional and Non-Professional Written Travel Texts – Do They Have Common Features? : A Comparative Investigation on Travel Texts on Trysil, Norway

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Engelska

    Författare :Stina Ericsson; [2016]
    Nyckelord :Discourse Analysis; Genre Analysis; News texts; Travel texts; News schemata; Macrorules; Comparison;

    Sammanfattning : This study aims to investigate possible distinctions between professional and non-professional written travel texts all treating the same destination: the Norwegian ski resort Trysil. The study will investigate to what extent the different texts correlate with the genre of travel texts, as the travel texts are treated as personal narratives, and how they conform to a given structure for narratives and with guidelines for professional writers. LÄS MER

  3. 3. Effekten på en orts varumärke vid uppköp av en turistanläggning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Grundius; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Co-branding; Uppköp; Platsvarumärke; Platsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Uppsatsen studerar hur en orts varumärkesidentitet förändras då en ny aktör med syfte att locka turister etablerar sig på orten. Den utvalda orten är Trysil där SkiStar köpte skidanläggningen på orten år 2005 och har sedan dess varit ansvarig för vintersäsongen. LÄS MER

  4. 4. ”Det man lär med glädje har man kvar längre i huvudet och kommer ihåg”. En studie om vilka pedagogiska kvalitéer som värdesätts hos Trysilguidenes medarbetare samt vikten av att ha förebilder för att utvecklas

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Elin Eriksson; Anna Portas; [2015]
    Nyckelord :förebildlighet; förebild; engagemang; motivation; lärande; säsongsbaserad organisation; säsongsarbete; internutbildning; skidåkning; skidlärare; skidinstruktör; pedagogik; pedagogiska kvalitéer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Säsongsbaserade organisationer inom skidturismen kräver ofta en kraftig utökning av personalstyrka under vinterhalvåret jämfört med resten av året. De säsongsanställda blir organisationens ansikte utåt och de behöver därför kunna möta kundernas behov och förväntningar. LÄS MER

  5. 5. Attraktiv kvalitet ur ett upplevelseperspektiv : En studie av norska Snowparks

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Marina Rosner; Claes Högström; [2008]
    Nyckelord :Turismprodukt; Tjänstedimensioner; Upplevelser; Skidanläggningar; Kvalitet; Attraktiv kvalitet; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Idag finns det lite forskning kring området alpinanläggningar och så kallade snowparks som många norska alpinanläggningar erbjuder. Syftet med denna studie är att skapa en större kunskap om användarnas, dvs. Snowboardåkares, preferenser som kan användas som stöd i utvecklingen av framtida norska snowparks. LÄS MER