Sökning: "uppföljning av försäljning"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden uppföljning av försäljning.
11. Franchising - ett lyckat koncept för Östgöta Brandstodsbolag? : lönsamhetsbedömning av bolagets distributionskanaler
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Östgöta Brandstodsbolag started its insurance business in 1841 and is today a part of Länsförsäkringsgruppen, which consists of 24 independent and locally anchored county insurance companies. The local concept is a condition for the county insurance (länsförsäkring) idea, which means that the 24 county insurance companies cooperate freely. LÄS MER
12. Materialhantering vid prenumerationsförsäljning : utifrån fyra tjänstemarknadsföringsmodeller
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Detta examensarbete avser att undersöka konsekvenserna av förändrade materialhanteringsrutiner vid försäljning av morgontidningsprenumerationer. Undersökningen genomförs inom Nerikes Allehanda AB, som är en av Sveriges största landsortstidningar. LÄS MER
13. Intäktsredovisning & kassaregister i restaurangbranschen : - vad är god revisionssed?
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte är dels att fastställa vilken granskning respondenterna anser nödvändig för att god revisionssed ska beaktas vid granskningen av restaurangbolags intäktsredovisning, med fokus på kassaregistret, och dels att ställa samman ett granskningsprogram för hur kvalificerade revisorer bör granska bolag med restaurangverksamhet för att uppfylla kravet på god revisionssed. Studien har därmed både ett explorativt och ett normativt syfte. LÄS MER
14. ICAs konsumentpackade kött : en utvärdering i butiksledet
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Hittills har nästan allt färskt kött, som sålts i Ica-butiker, styckats och paketerats i butikerna. Köttavdelningen hos de flesta Ica-butikerna har länge tampats med dålig lönsamhet, främst beroende på stort svinn och höga arbetskostnader. LÄS MER
15. Kunderbjudande till små kunskapsföretag : En studie åt Föreningssparbanken om små kunskapsföretags behov av kunderbjudande
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen behandlar små kunskapsföretags behov av kunderbjudande från sin bank. Kunskapsföretag har en annorlunda struktur än de ”traditionella” företag som en bank vanligtvis hanterar eftersom värdeskapandet sker genom kunskap. LÄS MER