Sökning: "uppsats högskolan väst"

Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden uppsats högskolan väst.

  1. 1. Att använda sina barn för att få bekräftelse är ganska naturligt egentligen : En intervjustudie om föräldrars förhållningssätt till dilemman som uppstår av sharenting

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Maja Fröjelin; Sebastian Johansson; [2023]
    Nyckelord :sharenting; social media; dilemma; barn; föräldrar; extended self; self presentation;

    Sammanfattning : Denna uppsats är baserad på en kvalitativ studie utförd med syftet att bidra till förståelse för föräldrars dilemman kring sharenting och deras sätt att hantera dem. Definitionen av ordet dilemma, i denna uppsats, är att föräldrarna står mellan två olika val där båda valen kan leda till både positiva och negativa konsekvenser för barnet eller föräldrarna själva. LÄS MER

  2. 2. Kan ledarskapsutveckling förändra organisationer? : En fallstudie av en satsning på ledarskapsutveckling i en statlig organisation

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Tuula Zetterman; [2023]
    Nyckelord :Developmental leadership; transformational leadership; trust; change; organisational conditions; leadership development; public organisations; Utvecklade ledarskap; transformativt ledarskap; tillit; förändring; organisatoriska förutsättningar; ledarskapsutveckling; offentliga organisationer;

    Sammanfattning : Organisationer satsar på ledarskapsutveckling och organisationer behöver förändras för att anpassa sig till omvärldens krav eller andra förändrade behov. Syftet med denna uppsats är att skapa mer kunskap om huruvida en satsning på ledarskapsutveckling i en statlig organisation kan bidra till att förändra ledarskapet i en organisation och att identifiera vilka organisatoriska förutsättningar som behöver vara på plats för att åstadkomma en förändring av organisationens ledarskap. LÄS MER

  3. 3. Ett ramverk för utveckling av hållbara inbyggda system : Med fokus på de tre pelarna för hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Carolin Svensson Tynkkynen; Nicole Karlsson Farias; [2023]
    Nyckelord :sustainable embedded systems; sustainability; framework; practice; tools; recommendations; hållbara inbyggda system; hållbarhet; ramverk; praxis; verktyg; rekommendationer;

    Sammanfattning : Denna uppsats presenterar ett ramverk för utveckling av hållbara inbyggda system baserat påde tre pelarna hållbarhet - ekonomiska, sociala och miljömässiga aspekter. För att skapa ramverket genomfördes en allmän litteraturstudie och intervjuer med anställda på olika företag och forskare som på olika sätt arbetar inom hållbarhet. LÄS MER

  4. 4. Digitala tvillingar i samhällsplaneringen : Kommunernas väg till en digital tvilling

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Jesper Jakobsson; Lukas Magnusson; [2023]
    Nyckelord :Digital twin; digitization; spatial planning; socio-technical system; Sustainable development; Digital tvilling; Digitalisering; Samhällsplanering; Sociotekniskt system; Hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Denna uppsats är ett examensarbete i kandidatprogrammet Lantmätarprogrammet: samhällsplanering och samhällsuppbyggnad och handlar om vilka problem det finns med att implementera en digital tvilling i samhällsplanering. Det presenteras också vilka åtgärder som kan göras. LÄS MER

  5. 5. Influencer marketing inspirerar modeintresserade följare : En studie om hur följare på Instagram uppmuntras att handla modeprodukter av influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Emilia Edlund; Johanna Storsjö; [2023]
    Nyckelord :social media; parasocial relationship; discount codes; fashion; influencer marketing; sociala medier; parasociala relationer; rabattkoder; mode; influencer marketing;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur följare på olika sätt uppmuntras av influencers att köpa modeprodukter på Instagram, utifrån ett informatikperspektiv i den digitala kontexten. Syftet är att öka förståelsen för hur en följare på olika sätt uppmuntras att köpa modeprodukter som marknadsförs av en influencer på Instagram, vilket även kan ge förståelse för hur modeföretag strategiskt kan arbeta med influencer marketing. LÄS MER