Sökning: "utvecklingen av marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 284 uppsatser innehållade orden utvecklingen av marknadsföring.

  1. 1. Indikatorer som påvisar risk för avregistrering av antibiotika

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för farmaceutisk biovetenskap

    Författare :Shahd Alshalak; [2024]
    Nyckelord :Antibiotika; avregistrering; indikatorer;

    Sammanfattning : Tillgång till ett brett sortiment av antibiotika är en nödvändighet för att bedriva en modern sjukvård och bromsa utvecklingen av antibiotikaresistensen. Den europeiska antibiotikamarknaden har sjunkit med ca 40% under perioden 2010-2021. LÄS MER

  2. 2. "Där det finns sexualiserade kvinnor kommer det alltid att finnas kåta män" : - En tematisk analys av medias framställning av OnlyFans

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Josefine Eriksson; Johanna Christians; [2023]
    Nyckelord :OnlyFans; media; thematic analysis; children; social work; OnlyFans; media; tematisk analys; barn; socialt arbete;

    Sammanfattning : OnlyFans is a relatively new digital platform where fans subscribe to content that a creator publishes. Everything from food recipes to workouts is published, but the platform is best known for its content of sexual material. There are currently a limited number of evidence-based studies regarding OnlyFans. LÄS MER

  3. 3. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  4. 4. Den ljuva doften av en lyckad varumärkesregistrering - en studie om huruvida doft kan erhålla ett varumärkesrättsligt skydd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ebba Olsson; [2023]
    Nyckelord :immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Länge har varumärken varit ett ord, en form eller kanske en kombination av de två. I takt med den tekniska utvecklingen i samhället använder marknadsförare sig av andra typer av tecken som varumärken för att särskilja sig mot sina konkurrenter. LÄS MER

  5. 5. Effektivisering av produktionsprocessen på en midjesändare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Philip Ohlsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Åkerströms Björbo AB är ett företag som grundades 1918 i Björbo och erbjuder säkra och specialanpassade lösningar inom radiostyrning. Åkerströms bedriver marknadsföring, utveckling, produktion och service på sina produkter och tjänster. LÄS MER