Sökning: "sales concentration"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden sales concentration.

  1. 1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  2. 2. Nitrogen fixation in wheat (Triticum aestivum) : effect of Azotobacter salinestris CECT 9690 on N-accumulation

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Soil and Environment

    Författare :John Pålsson; [2023]
    Nyckelord :Biostimulants; Vixeran; N-uptake; N-concentration; yield; cereals;

    Sammanfattning : Biostimulants are products that can improve nutrient availability, nutrient uptake, nutrient use efficiency and tolerance to abiotic stress with the aim to increase plant growth and yield. During the last decades, the interest in, and market for biostimulants has grown and is expected to have a large compound annual growth rate. LÄS MER

  3. 3. Private label effect on small producer business development : a multiple-case study from a producer perspective

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Emelie Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Business strategy; food producer; food retail; power and dependency; primary producers Swedish University;

    Sammanfattning : There is an unstable environment surrounding us today with varying interest rates, increased commodity and energy prices. With price increases in many areas at the same time there has been a successively decrease in people’s private budget. With less money to spend, the hunt for low-price products in food retail has increased. LÄS MER

  4. 4. Intangible Inputs and Swedish Research Productivity

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Hannes Månsson Höglund; Wilmer Niva Printz; [2020]
    Nyckelord :Research Productivity; Intangible Inputs; Swedish Paradox; Concentration;

    Sammanfattning : In this paper, we set out to explore research productivity in Sweden and the role of intangible inputs in production. We examine the primitives of an already existing model using financial account data from Swedish firms to evaluate its applicability in the context of Swedish research productivity. LÄS MER

  5. 5. Aktivitetsbaserat kontorslandskap - En fallstudie om Vasakronan

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amir Karim; Mustafa Amani; [2020]
    Nyckelord :activity-based workplace; ABW; experience; marketing; Vasakronan.;

    Sammanfattning : Ett aktivitetsbaserat kontorslandskap är en kontorslösning som erbjuder olika zoner, därmedarbetare fritt får välja vilken zon de vill arbeta i utifrån sina arbetsmoment. Arbetsplatsen ses mer som en mötesplats där medarbetare lätt kan interagera med varandra. LÄS MER